حذف تعهد استخدامی ورودی‌های 95 دانشگاه صنعت نفت

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه صنعت نفت از حذف تعهد استخدامی وزارت نفت در قبال دانشجویان ورودی سال 95 این دانشگاه خبر داد.

دکتر عباس هلالی‌زاده با بیان این‌که وزارت نفت طی ابلاغ آئین‌‌نامه‌ای حدود سه، چهار ماه پیش به‌طور رسمی به دانشگاه اعلام کرد که از این پس هیچ‌گونه تعهد استخدامی به دانشجویان ورودی این دانشگاه داده نشود، گفت: وزارتخانه عنوان کرده است که ما نمی‌دانیم چهار سال آینده و در زمان فالرغ‌التحصیلی این دانشجویان به چه تعداد نیرو در بخش‌های مختلف نیاز داریم، بنابراین از اکنون تعهدی برای وزارت و امیدی برای عده‌ای از دانشجویان ایجاد نشود.

وی افزود: پس از فارغ‌التحصیلی قطعاً وزارت در هر بخش از میان فارغ‌التحصیلان ممتاز دانشگاه‌ها اقدام به جذب نیرو خواهد کرد اما شرایط جذب برای دانش‌آموختگان همه دانشگاه‌ها یکسان خواهد بود و از این به بعد وزارت نفت هیچ‌گونه سهمیه استخدامی برای هیچ‌کدام از دانشگاه‌های کشور نخواهد داشت.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه صنعت نفت درباره این‌که آیا رتبه‌بندی دانشجویان این دانشگاه به رده‌های A و B نیز به تبع این تصمیم حذف خواهد شد، اظهار داشت: این رتبه‌بندی برای پرداخت کمک‌هزینه تحصیلی برقرار شده است و از این پس نیز انجام می‌شود اما برای استخدام نیست؛ در واقع تنها بندی که از آئین‌نامه آموزشی دانشگاه حذف شده، تعهد استخدام است و سایر موارد به روال گذشته برقرار خواهد بود.

هلالی‌زاده با بیان این‌که بر اساس اعلام وزارت مشکل استخدام دانشجویان ورودی سال‌های گذشته رفع شده است، گفت: وزارتخانه عنوان می‌کند که آنچه را قبلاً در دفترچه به دانشجویان تعهد شده است، تقبل می‌کند اما اعلام کرده که از این پس قولی برای استخدام به دانشجویان داده نشود.

وی ادامه داد: بر این اساس دانشگاه در دفترچه‌های کنکور امسال، برای همه داوطلبان ورود به دانشگاه در مقاطع مختلف تحصیلی این موضوع درج خواهد شد که دانشگاه برای ورودی‌های سال 95 به‌هیچ وجه تعهد استخدامی ندارد. البته در حال حاضر تقریباً هیچ ارگانی در کشور مانند آنچه 20 سال پیش مرسوم بود، تعهدی برای استخدام نمی‌پذیرد.

در پی این تصمیم وزارت نفت، دانشگاه صنعت نفت نیز طی اطلاعیه‌ای اعلام کرده است داوطلبانی که در مرحله اول آزمون ورودی دوره دکتری دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی، حداقل نمره را جهت ورود به مرحله دوم آزمون کسب کرده‌اند و قصد انتخاب این دانشگاه را (جهت آزمون مرحله دوم) دارند، در نظر داشته باشند که دانشگاه صنعت نفت و وزارت نفت، هيچ‌گونه تعهدي جهت استخدام فارغ‌التحصيلان ورودی سال 1395 ندارند.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار