حذف سنوات تحصیلی از سوابق شغلی و شرایط معلمان و دانشجو معلمان

دسته ها: اخبار آموزش و پرورش اخبار

حذف سنوات تحصیلی از سوابق شغلی و شرایط معلمان و دانشجو معلمان

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس درباره حذف سنوات تحصیلی از سوابق شغلی معلمان یا دانشجومعلمان که در لایحه دائمی نمودن قانون مدیریت خدمات کشوری آمده است، توضیحاتی ارائه کرد.

حمایت میرزاده در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم درباره به حذف سنوات تحصیلی از سوابق شغلی و نگرانی معلمان و دانشجومعلمان نسبت به این موضوع اظهار کرد:‌ حذف سنوات تحصیلی از سوابق شغلی که در لایحه دائمی نمودن قانون مدیریت خدمات کشوری آمده است نمی‌تواند عطف به ماسبق شده و معلمانی را که هم‌اکنون در حال خدمت هستند، شامل شود.

وی افزود: معلمانی را که سال‌های قبل دوران دانشجویی خود را گذرانده‌اند نمی‌توان تحت پوشش این طرح قرار داد و این موضوع به هیچ عنوان قابل پذیرش نیست و هر قانونی که وضع می‌شود باید آینده را شامل شود.

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در پاسخ به این پرسش «این لایحه دانشجومعلمان را شامل خواهد شد؟» گفت: کلیات این قانون باید در مجلس بررسی شود و در کمیسیون آموزش نیز بررسی‌های کارشناسی درباره آن صورت بگیرد اما سال‌های طولانی است که دوره‌های تربیت معلم جزو سنوات خدمتی محسوب می‌شود و اگر قرار باشد این روند تغییر یابد باید بررسی‌های دقیق‌تری در مجلس انجام شود و تصمیم‌گیری نهایی در این رابطه بر عهده مجلس است.

به گزارش تسنیم، لایحه اصلاح و دائمی شدن قانون مدیریت خدمات کشوری جهت طی تشریفات قانونی از سوی رئیس‌جمهور به مجلس ارائه شده و در بند 51 در اصلاح ماده 105 تبصره 2 این موضوع آمده است “دوران تحصیل که به صورت تعهد خدمت قبل از استخدام یا حین خدمت در اوقات اداری در مقاطع رسمی آموزشی یا معادل توسط کارمندان طی شده یا می‌شود جزو سابقه خدمت برای بازنشستگی منظور نمی‌شود. حکم مندرج در قانون متعهدین خدمت به وزارت آموزش و پرورش(مصوب 1369) از این جهت فاقد اعتبار است.”

اخبار آموزش و پرورش اخبار