حذف شرط بومی بودن در آزمون استخدام آموزش و پرورش 98

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

در آزمون استخدامی آموزش و پرورش سال 98، شرط بومی بودن مطرح نخواهد بود.
معاون پژوهش، برنامه ریزی و آموزش نیروی انسانی اداره کل آموزش و پرورش خوزستان گفت: معایب حذف شدن شرط بومی بودن معلمان برای استان خوزستان بیش از مزایای آن است.
حرج چلداوی در گفت‌وگو با ایسنا‌ اظهار کرد: در آزمون استخدامی آموزش و پرورش سال 98، شرط بومی بودن مطرح نخواهد بود.
وی افزود: حذف شرط بومی بودن در استخدامی آموزش و پرورش مزایا و معایبی دارد؛ از جمله مزایای آن می‌توان به حذف محدودیت در جذب نیرو و تکمیل ظرفیت اشاره کرد، در نتیجه دیگر نگران خالی ماندن ظرفیت‌ها نیستیم.
معاون پژوهش، برنامه ریزی و آموزش نیروی انسانی اداره کل آموزش و پرورش استان خوزستان ادامه داد: با توجه به اینکه استخدامی، بدون قید و شرط و محدودیت بومی بودن خواهد بود، برای آموزش و پرورش استان معایب بسیار زیادی به همراه دارد که باعث می شود در مناطق برخوردار از نیروی کافی، همچنان جذب نیرو صورت گیرد و در مناطقی که با کمبود نیرو مواجه هستند همچنان دچار کمبود نیروی انسانی باشند.
‌چلداوی بیان کرد: نیروهای غیربومی که جذب آموزش و پرورش می شوند نیز پس از مدت کوتاهی متقاضی خروج از استان می شوند و کمکی به جبران کمبود نیروی انسانی در خوزستان نخواهند کرد، در نتیجه کماکان شاهد کمبود معلم در استان خوزستان خواهیم بود.
وی عنوان کرد: همچنین نیروی غیربومی نمی‌تواند مانند نیروی بومی، دلسوز دانش آموزان استان باشد در نتیجه معایب حذف شدن شرط بومی بودن بیش از مزایای آن است.
معاون پژوهش، برنامه ریزی و آموزش نیروی انسانی اداره کل آموزش و پرورش استان خوزستان ادامه داد: ثبت نام در آزمون استخدامی آموزش و پرورش، شهریور 98 و برگزاری آزمون به احتمال زیاد مهرماه است. در استان خوزستان از طریق آزمون حدود هزار و 200 معلم جذب آموزش و پرورش می‌شوند.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار