حذف ۱۸ دقیقه از فیلم محمد رسول الله (ص)

دسته ها: اخبار فرهنگی و هنری اخبار

کارگردان فیلم سینمایی محمد رسول الله (ص) گفت : تنها ۱۸ دقیقه از نسخه اکران شده فیلم سینمایی محمد رسول الله (ص) حذف شد و در حال حاضر این فیلم دو ساعت و ۵۸ دقیقه است.

نشست اکران فیلم محمد رسول الله (ص) در شهرک سینمایی پیامبر اعظم (ص) با حضور عوامل سازنده این فیلم و جمعی از خبرنگاران برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری صدا وسیما، مجید مجیدی کارگردان فیلم سینمایی محمد رسول الله (ص) گفت: افتتاحیه فیلم چند روز دیگر اتفاق می افتد و زحمات هفت ساله گروه به بار خواهد نشست، لازم می دانم از صدا وسیما و دکتر سرافراز که این فرصت را در اختیار پروژه ما قرار دادند تشکر کنم.

وی افزود: از آنجایی که این فیلم را به امام رضا (ع) تقدیم کرده بودم دوست داشتم نشست آن در مشهد اتفاق بیافتد که به دلیل ناهماهنگی مسئولان وقت با ما این اتفاق نیافتاد از همین جا به امام رضا (ع) سلام می دهم و امیدوارم نشست های بعدی در حرم ایشان باشد.

مجیدی گفت: ایده اولیه فیلم 9 سال پیش زمانی که من را به جشنواره دانمارک دعوت کرده بودند کلید خورد، آن جشنواره همزمان با توهینی که توسط کاریکاتوریست آن کشور به پیامبر اسلام شده بود برگزار می شد و من با خودم می گفتم که چگونه می توانم در جشنواره کشوری شرکت کنم که به بزرگترین باورهای من توهین کرده ، به خاطر همین طی نامه ای به صورت محترمانه از رئیس جشنواره تشکر کردم و نوشتم که نمی توانم درکشوری که به مقدس ترین باورهای من توهین کرده حضور یابم.این مسئله تمام شد و مدتها فکر کردم که چرا در طول این سالها واکنشی عمل می کنیم و بعد سایر رسانه ها احساسات میلیون ها آدم را درگیر می کنند.

کارگردان فیلم سینمایی محمد رسول الله(ص) گفت : اعتقادمن این است که ما در معرفی جهان اسلام کم کاری کرده ایم و این کم کاریها سبب شده دنیای غرب بتواند یک برائت زشتی از اسلام بوجود آورد، بعضی از کشورها با هم همپیمان شده اند تا شرایط بدی را در جهان اسلام بوجود آورند، فجایع سوریه، یمن، افغانستان و عراق از جمله این اتفاقات است و لحظه به لحظه هم بدتر می شود.

مجیدی افزود: امروز چه تصویری از اسلام به دنیا معرفی می شود ؟ آنها نام اسلام و پیامبر را به سرقت برده اند، من تصمیم به اینگونه صحبت کردن نداشتم اما به عنوان درد دل می گویم که چرا ما تا این حد بی توجه بوده ایم که آنها بتوانند در مورد اسلام و پیامبر چنین کارشکنی هایی بکنند.

وی ادامه داد: در مورد سایر پیامبران فیلم ها و آثار زیادی ساخته شده اما تنها دو فیلم به حضرت محمد (ص) تعلق دارد، باور من بر این بوده و هست که ما باید ارائه طریق بکنیم و راه را نشان دهیم اگر این کار را نکنیم آنها چهره دیگری از اسلام را نشان می دهند.

آغاز تبلیغات شهری از امروز

مجید مجیدی در خصوص وضعیت تبلیغات فیلم سینمایی محمد رسول الله (ص) گفت : تبلیغات شهری از امروز شروع شده و جا دارد از سازمان زیباسازی شهرداری و آقای قالیباف که تعامل خوبی با ما داشت تشکر کنم.

وی در پاسخ به این سوال که چرا نام عوامل فیلم را در تصاویر تبلیغاتی درج نکرده اید گفت : من فکر می کنم تک تک تصاویر فیلم محمد رسول الله شبیه تابلوهای نقاشی است و این زیبایی با عکاسی درخشان نادر فرقانی بیشتر شده است ، به نظرم حیف بود که تابلوهای به این زیبایی با نوشته های رویش خراب شود ، از سویی در تمام پوستر فیلم ها نام عوامل درج می شود و من می خواستم قدری با بقیه متفاوت باشیم و مردم وقتی به سطح شهر می آیند تابلوهای زیبای نقاشی را ببینند.

مجیدی گفت : ما مقطعی از زندگی پیامبر اکرم (ص) را انتخاب کرده ایم که کمتر چالش بر انگیز باشد و این فیلم می تواند به حفظ وحدت شیعه و سنی کمک کند، ما چهره ای از حضرت محمد (ص) در این فیلم نشان نداده ایم و ساخت سری های بعدی این فیلم نیز احتیاج به توفیق و حس و حال ویژه ای دارد .

بعد از هفت سال تلاش انرژی زیادی از من رفته و باید قوایی در من جمع شود تا بتوانم آثار بعدی ام را بسازم ، دوست دارم تمام جلسات نقد درباره فیلم محمد رسول الله (ص) برگزار شود و قدری از این فیلم فاصله بگیرم و بعد در مورد ساخت سری های بعد صحبت کنم.

وی افزود: دلیل اصلی ساخته شدن شهرک سینمایی پیامبر اعظم (ص) این بوده که ما می خواستیم از فیلمسازان داخل و خارج از کشور دعوت کنیم که با نگاه رحمانی بیایند و آثار بعدی را بسازند با تلاش و درایتی هم که دوستان در موسسه نور تابان به خرج دادند این شهرک تا 30 سال دیگر هنوز تازگی دارد بزودی هم قرار است امکان بازدید عموم مردم از این شهرک فراهم شود تا مردم نیز بر دانش تاریخی و مذهبی خود بیافزایند.

این کارگردان گفت : فیلم محمد رسول الله (ص) یک کار دلی و اعتقادی است و هیچ قیمتی نمی توان روی موضوع پیامبر (ص) گذاشت اما من فکر می کنم این فیلم در گیشه هم موفق باشد و مخاطبان زیادی را به خود جذب کند چون چهره رحمانی پیامبر فقط برای جهان اسلام نیست و وجود نگاه فطری و زیبایی که پیامبر اسلام به انسانیت داشته مخاطب را سر ذوق می آورد جدا از معجزه بزرگ پیامبر که قرآن است اخلاق و رفتار ایشان می تواند الگوی خوبی برای خاطبان باشد به نظر من مهمترین دستاورد فیلم محمد رسول الله (ص) همین شهرک سینمایی و وارد شدن بسیاری از تجهیزات سینمایی و جلوه های ویژه به سینمای ایران بود .

مجیدی گفت : در مونتاژ اولیه فیلم ما 5 ساعت ونیم شد و قرار است بعد از اکران این فیلم سریالی را در هشت قسمت از این فیلم به مدت 6 ساعت ارائه دهیم اما در حال حاضر 18 دقیقه از این فیلم کم شده و تایم کلی آن دو ساعت و 58 دقیقه است و فکر می کنم این فیلم نسبت به قبل تاثیر گذارتر شده باشد.

در ادامه محمد صابری مدیر عامل شرکت نور تابان گفت: قرار است از 4 شهریور 45 سینما در تهران و بیش از 100 سینما در شهرستان میزبان فیلم محمد رسول الله (ص) باشند ، کیفیت این فیلم 24 فریم و باید در سالنهای دیجیتال به نمایش دربیاید اما تنها ما 10 سالن دیجیتال در کشور داریم ما به کمک سازمان سینمایی توانستیم 120 سالن در شهرستان برای اکران فیلممان بگیریم و به خاطر همکاریهای زیاد شورای صنفی نمایش از این شورا تشکر می کنم.

اخبار فرهنگی و هنری اخبار