حساس‌ترین بازی سال استقلال

دسته ها: اخبار

بازی استقلال و سپاهان حساس‌تر از همیشه است. بازی رفت را 3 بر یک سپاهان برد و این اولین بازی دور برگشت دو تیم است.

این بار بازی استقلال – سپاهان حساس‌تر از همیشه است. بازی رفت را 3 بر یک سپاهان برد و این اولین بازی دور برگشت دو تیم است، با این توضیح که سپاهان 5 امتیاز از استقلال پیش است و اگر این مسابقه را به سود خود به پایان ببرد، اختلاف به 8 امتیاز افزایش پیدا می‌کند.

از سویی سرمربی استقلال منتقد این روزهای كی‌روش است و حال همه منتظرند نمایش بهتری نسبت به تیم ‌ملی از استقلال ببینند. اینها دلایل كافی و وافی برای حساسیت این بازی6 امتیازی است. شرایط كمی به سود استقلال است، به این دلیل كه ملی‌پوشان استقلال كمتر در جام ملت‌های آسیا به كار گرفته شدند. صرف نظر از هاشم بیك‌‌زاده كه مصدوم شد، محسن فروزان به بازی گرفته نشد. دقایق حضور خسرو در میدان اندك بود. امیرحسین صادقی هم همین ‌طور و امید ابراهیمی در استرالیا فقط تمرین كرد اما ملی‌پوشان سپاهان بازی‌های سخت و طاقت‌فرسایی را برای تیم‌ ملی انجام دادند. وریا غفوری و احسان حاج‌صفی هنوز از شوك باخت در برابر عراق كه منجر ‌به حذف تیم ‌ملی شد، خارج نشده‌اند!

ضمن اینكه سپاهان یكی، دو بازیكن تأثیر‌گذار دیگر در اردوی تیم ‌ملی امید دارد … استقلال در خط هافبك میلاد نوری را جذب كرده، غلامرضا عنایتی هم در نوك خط حمله قرار است فرصت‌های هدر رفته را تبدیل به گل كند و محسن فروزان دیگر در خط دروازه استقلال تنها نیست و احساس بی‌رقیبی نمی‌كند چون وحید طالب‌لو به كادر اضافه شده. با این شرایط استقلال باید در مسیر جبران امتیازات از دست رفته تلاش كند و اگر این محقق نشود باید به سپاهان امتیاز داد. نقطه قوت سپاهان فقط در شخصیت تیمی و مهره‌هایی كه در اختیار دارد، نیست. حسین فركی هم یكی از شاخصه‌های سپاهان است، مربی‌ای كه با روحیه آرام نگاه منطقی به فوتبال دارد، نگاه می‌كند، تحلیل می‌كند و راهكار می‌دهد. بی‌شك چنین تیمی در مستطیل سبز هم تیمی منطقی و خطرناك خواهد بود…

بازیخوانی حسین فركی در نیمه اول و راهكارهای او در بین دو نیمه، نیمه دوم را برای استقلال سخت خواهد كرد و اینجاست كه می‌توانیم بازی پرهیاهویی را از دو تیم شاهد باشیم، ضمن اینكه مهره‌های دو تیم با تأثیرگذاری خود مسیر بازی را تغییر خواهند داد؛ محمد‌رضا خلعتبری در سپاهان و غلامرضا عنایتی در استقلال. باز هم می‌شود از این مثال‌ها زد. شاید كروش هم به تماشای این بازی بیاید. بعد از انتقادهایی كه از او شده باید منتظر ماند و دید كه آیا این بازی برای او دستاورد دارد یا نه؟ حضور او می‌تواند برای برخی از بازیكنان هم انگیزه شود، مثل محمد‌رضا خلعتبری و مهدی شریفی.

مرجع: روزنامه خبر ورزشی

اخبار