حلقه مفقوده اشتغال، افراد دارای مدرک فوق دیپلم هستند

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

حلقه مفقوده اشتغال، افراد دارای مدرک فوق دیپلم هستند

کارشناس دفتر سیاست گذاری و توسعه اشتغال با اشاره به اینکه رابط کشوری اجرای طرح کارورزی هستم گفت:وقتی تولید دچار کساد باشد و کارخانجات تعطیل یا نیمه تعطیل باشند، قطعاً با تعدیل نیرو و بیکاری روبرو می شویم.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، پروین رادمنش، کارشناس دفتر سیاست گذاری و توسعه اشتغال درباره رابطه بین تولید و اشتغال معتقد است:عنوان بسیار مناسبی برای امسال انتخاب شده و قطعا” رونق تولید و اشتغال، ارتباط کامل و مستقیم با هم دارند. اگر فرض کنید من یا شما بخواهیم کوچکترین کاری را راه اندازی کنیم حداقل به دو الی سه نیروی کار احتیاج خواهیم داشت. البته همواره گله من این بوده که چرا فارغ التحصیلان فوق دیپلم را نادیده می گیریم. حلقه مفقوده ما در اشتغال، افراد دارای مدرک فوق دیپلم هستند چون فارغ التحصیلان مقاطع بالاتر کار یک فوق دیپلم را انجام نمی دهند.

70هزار شغل در طرح توسعه اشتغال روستایی و عشایری کشور ایجاد شد

وی ادامه داد: در حالی که فوق دیپلم ها یک تکنسین محسوب می شوند. در حوزه ای که من در آن به کار مشغول هستم و به عنوان رابط کشوری اجرای طرح کارورزی فعالیت می نمایم ، طرح کارورزی از جمله طرح هایی است که می تواند منجر به اشتغال شود که در همین ارتباط بسیاری از کارورزان در مجموعه های تولیدی مشغول به کار شدند.

وی افزود: اما بحث تولید، بحث کسب و کار است و هر جایی که بخواهید برای اشتغال، اقدامی انجام دهید، قطعاً باید کسب و کار رونق پیدا کند. به عبارت دیگر تا مادامی که کسب و کار رونق نداشته باشد، چگونه می توان تولید داشته باشیم؟ برای هر کسب و کاری قطعاً نیاز به نیروی کار در بخش های مختلف وجود دارد.

کارشناس دفتر سیاست گذاری و توسعه اشتغال اظهارداشت:وقتی تولید دچار کساد باشد و کارخانجات تعطیل یا نیمه تعطیل باشند، قطعاً با تعدیل نیرو و بیکاری روبرو خواهید بود. اما امسال به امید خدا با رونق بخش خصوصی و مداخله درست دولت می توانیم به رونق تولید دست پیدا کنیم. البته برای این امر نیاز است برخی مقررات نیز اصلاح شوند و گیرهای قانونی ما در کسب و کار اصلاح و بازنگری شوند.

رادمنش افزود: اگر از بخش خصوصی حمایت لازم به عمل آید فکر می کنم انشاالله با رونق تولید می توانیم کسب و کار خوب هم داشته باشیم و در کنار آن اشتغال بیشتری را بدست آوریم . تا از این طریق جوانان ما در سال جدید به اشتغال بیشتری از سال های قبل برسند .

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار