حمایت از دانش‌آموزان کارآفرین برتر با اعطای تسهیلات

دسته ها: اخبار آموزش و پرورش اخبار

حمایت از دانش‌آموزان کارآفرین برتر با اعطای تسهیلات

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش گفت: تعمیم برنامه تعالی مدیریت یکی از برنامه‌های این معاونت برای سال تحصیلی جدید است که امیدواریم امسال بتوانیم 8000 مدرسه دیگر را تحت پوشش این طرح ببریم.
به گزارش بازارکار علی زرافشان معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس با اشاره به استقرار پایه یازدهم در سال تحصیلی جدید، اظهار داشت: با توجه به این مسئله یکی از برنامه‌های مهم امسال، مدیریت استقرار پایه یازدهم با مشارکت همه بخش‌ها از جمله معاونت نیروی انسانی، سازمان نوسازی مدارس، سازمان پژوهش و بخش‌های دیگر است.
وی افزود: تعمیم برنامه تعالی مدیریت یکی دیگر از برنامه‌های این معاونت برای سال تحصیلی پیش‌رو است که در این برنامه تاکنون 8000 مدرسه را تحت پوشش داشتیم و به نظر می‌آید امسال هم بتوانیم 8000 مدرسه دیگر را تحت پوشش این طرح ببریم.
زرافشان اضافه کرد: برنامه تعالی مدیریت به دنبال ارتقای مدیریت آموزشگاهی است که اگر این اتفاق بیفتد، یاددهی و یادگیری در کشور ارتقا خواهد یافت.
معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش با اشاره به تأکید رهبر انقلاب بر اقتصاد مقاومتی در نام‌گذاری سال، بیان داشت: یکی از برنامه‌های ما در راستای تحقق این امر، بحث توسعه آموزش‌های مهارتی است و برای هنرستان‌ها با توجه به برنامه ششم توسعه برنامه 5 ساله توسعه آموزش‌های فنی‌وحرفه‌ای را تهیه کرده‌ایم که نهایی شده است.
وی عنوان کرد: امیدواریم بتوانیم در پایان این برنامه، آمار دانش‌‌‌‌‌‌‌‌‌آموزان حاضر در رشته‌های مهارتی را به 50 درصد برسانیم؛ امسال در این برنامه، سال پایه است که فعلاً در رقم 38 درصد هستیم.
زرافشان ادامه داد: امسال 27 درصد دانش‌آموزان در هنرستان‌ها ثبت‌نام کرده‌اند که با توجه به اینکه هنوز آمار 300 هزار دانش‌آموز قطعی نشده است، آمار ثبت‌نام هنرستان‌ها افزایش خواهد یافت.
معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه برای تولیدی کردن هنرستان‌ها برنامه‌ریزی کرده‌ایم، تصریح کرد: برای تبصره 75، دستورالعملی تهیه و به همه هنرستان‌ها ابلاغ کردیم تا تولید و خدمات را گسترش دهند؛ پیش از این فقط هنرستان‌های کشاورزی کار تولیدی می‌کردند اما از امسال از همه هنرستان‌ها خواسته‌ایم تولید و خدمات را در برنامه خود گسترش دهند.
وی خاطر نشان کرد: تولیدی شدن هنرستان‌ها هم کیفیت آموزش را افزایش می‌دهد و هم باعث می‌شود تولیدات دانش‌آموزان ارتقای کیفیت یابد و به نحوی باشد که قابل عرضه به بازار شود.
*حمایت از دانش‌آموزان کارآفرین برتر با اعطای تسهیلات
زرافشان به توسعه برنامه کارآفرینی اشاره کرد و گفت: خوشبختانه بحث کارآفرینی به جریان مثبتی تبدیل شده است و کار آموزش دانش‌آموزان کارآفرین را به صورت کاملاً کارگاهی و عملی انجام می‌شود و هر ماه چند بازارچه کسب و کار دانش‌آموزی در کشور تشکیل می‌شود که خروجی این فعالیت‌هاست.
معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش افزود: با همکاری دانشگاه تهران از بین 1800 داوطلب، 250 مدرس کارآفرینی را انتخاب کردیم و در 5 قطب آموزش‌های لازم را به آنها دادیم تا در پژوهش‌سراها آماده به کار شوند.
وی به تفاهم‌نامه‌ آموزش و پرورش و صندوق‌های کارآفرینی اشاره کرد و بیان داشت: بر این اساس از دانش‌آموزانی که طرح‌های مفید ارائه داده‌اند در تجاری‌سازی حمایت می‌شود و امسال هم در جشنواره‌هایی که در حوزه‌های فنی‌وحرفه‌ای و کاردانش برگزار شد به 300 دانش‌آموز 100 میلیون ریال برای تجاری‌سازی اعطا شد

اخبار آموزش و پرورش اخبار