خدمات و فعالیت‌های شهرداری اهواز استانداردسازی شد

دسته ها: اخبار

برای نخستین بار در کشور و با انعقاد تفاهم‌نامه میان شهرداری اهواز و اداره کل استاندارد و تحقیقات خوزستان خدمات و فعالیت‌های شهرداری اهواز استاندارد سازی شد.

شهردار اهواز در جلسه انعقاد تفاهم نامه میان شهرداری اهواز و اداره کل استاندارد و تحقیقات خوزستان که با حضور اعضای شورای شهر برگزار شد، گفت: استانداردسازی کیفیت خدمات در شهرداری اهواز دستیابی به توسعه پایدار را تسهیل کرده و تسریع می کند. اهتمام به فعالیت‌های اثر بخش زیر ساختی در مدیریت شهری، نهاد شهرداری را در کسب رضایتمندی عمومی یاری می رساند.

سید خلف موسوی استانداردسازی خدمات و فعالیت‌ها در شهرداری را الزام جدی مدیریتی در سال جاری دانست و اظهار داشت: افزایش بهره وری و کاهش مصرف انرژی و منابع از مزایای استانداردسازی خدمات و فعالیت‌ها در شهرداری است و با توجه به اینکه شعار سال از سوی مقام معظم رهبری به عنوان سال دولت و ملت، همدلی و همزبانی نامگذاری شده است، ارتقاء کیفی خدمات شهری می تواند به رضایتمندی عمومی کمک کند.

وی تفاهم صورت گرفته بین اداره کل استاندارد و تحقیقات استان خوزستان و شهرداری را ابتکاری تازه و برای نخستین بار در کشور عنوان و تصریح کرد: با تعیین شاخص های کیفی لازم برای ارائه خدمات در قالب استاندارد، از این پس انتقادها در چارچوب مشخص بیان می‌شود و پاسخگویی هم براساس شاخص‌ها صورت می‌گیرد.

شهردار اهواز خاطرنشان کرد: بخش خدمات شهری به معنای مجموعه خدماتی است که به عموم شهروندان ارائه می‌شود و از این منظر می توان گفت استانداردسازی فعالیت‌های این بخش، بسیاری از مشکلات و گره‌های کور را برطرف خواهد ساخت.

موسوی در ادامه خواهان تصویب طرح مدیریت واحد شهری که در قانون اساسی تصریح شده است و در قالب برنامه ششم توسعه کشور در حال بررسی است شد و گفت: استاندارد به ما کمک می‌کند که راه را گم نکرده و در انتخاب مسیر اشتباه نکنیم.

در این جلسه مدیرکل اداره استاندارد و تحقیقات استان خوزستان نیز گفت: عقد این تفاهم نامه کار جدیدی است که در کشور و در کلانشهر اهواز صورت می‌گیرد و سرآغاز یک همکاری گسترده و پردوام میان ما و شهرداری و در جهت ارتقاء شاخص های اساسی و استاندارد و کیفیت خدمات منعقد می‌گردد.

دهدشتی افزود: باید در خصوص فعالیت‌های خدمات شهری خودمان را به جایی که مردم انتظار دارند برسانیم و با توجه به اینکه میزان کیفیت در قالب استانداردهای ایمنی و سلامت و خدمات اجتماعی و شهری انرژی زیادی را در مجموعه شهرداری می‌طلبد لیکن شهرداری در اشاعه فرهنگ استاندارد می‌تواند کمک کند.

همچنین سواری نایب رییس شورای اسلامی شورای اسلامی شهر این تفاهم نامه را سرآغازی برای استاندارد کردن بسیاری از امور شهرداری  و خدمت به شهروندان ذکر کرد و گفت: در بعضی از کارها باید نظارت استاندارد و قوی تر صورت گیرد و حضور اداره کل استاندارد در نظارت بر عملکردها در شهرداری و سایر جاها باید بیشتر باشد و ما در شورای اسلامی شهر اهواز حمایت کننده استاندارد هستیم.

اخبار