خدمت رسانی شهرداری اهواز به 250 هزار نفر زوار اربعین حسینی

دسته ها: اخبار

شهرهای اهواز، حمیدیه، هویزه، سوسنگرد، بستان، چذابه و شلمچه به عنوان قدم گاه و محل عروج الهی شهدای هشت سال دفاع مقدس از جایگاه منحصر به فرد و مقدسی در نزد مردم مسلمان ایران برخوردارند و این روزها البته دیار خوزستان، نورانیتی دیگر یافته است. حضور حماسی مشتاقان زیارت کربلای معلی برای شرکت در پیاده روی بزرگ اربعین که خروج آن ها از کشور با استفاده از پایانه های مرزی چذابه و شلمچه صورت می گیرد حال و هوای معنوی خاصی به این مناطق بخشیده است. تو گویی پیاده روی طولانی عاشقان حسینی از اهواز و بستان و هویزه آغاز می شود و این را البته با طی کردن فاصله اهواز تا مبادی خروجی شلمچه و چذابه می توان به خوبی دریافت و فهم کرد.

خدمت رسانی شهرداری اهواز به 250 هزار نفر زوار اربعین حسینی خدمت رسانی شهرداری اهواز به 250 هزار نفر زوار اربعین حسینی خدمت رسانی شهرداری اهواز به 250 هزار نفر زوار اربعین حسینی خدمت رسانی شهرداری اهواز به 250 هزار نفر زوار اربعین حسینی خدمت رسانی شهرداری اهواز به 250 هزار نفر زوار اربعین حسینی خدمت رسانی شهرداری اهواز به 250 هزار نفر زوار اربعین حسینی خدمت رسانی شهرداری اهواز به 250 هزار نفر زوار اربعین حسینی خدمت رسانی شهرداری اهواز به 250 هزار نفر زوار اربعین حسینی خدمت رسانی شهرداری اهواز به 250 هزار نفر زوار اربعین حسینی خدمت رسانی شهرداری اهواز به 250 هزار نفر زوار اربعین حسینی
چرا که وقتی از اهواز به سوی چذابه راهی می شوی در جای جای مسیر با پایگاه های خدماتی و فرهنگی شهرداری اهواز روبرو می شوی که سامانه خدمت‌رسانی الی طریق الکربلا را شکل داده اند. هر چه فاصله مشتاقان زیارت با مبادی خروجی مرزی کمتر می شود حضور پررنگ تری از شهرداری اهواز دیده می شود.

تمرکز فعالیت های شهرداری اهواز را می توان در فاصله بین بستان و پایانه مرزی چذابه دید که قریب 300 هزار نفر از زوار اربعین حسینی از طریق این مسیر از کشور خارج شده اند. مرز چذابه در 120 کیلومتری شمال غرب اهواز و گذرگاه مرزی شلمچه در 16 کیلومتری غرب خرمشهر واقع است.

شهردار اهواز که در روزهای منتهی به اربعین حسینی در قامت میزبان زوار حسینی بارها در سطح منطقه و به ویژه پایانه مرزی چذابه حضور یافته است طی بازدیدی یک روزه بر آخرین اقدامات شهرداری اهواز در استقبال و خدمت رسانی به زوار اربعین حسینی بر مبنای فرمان مقام معظم رهبری، نظارت کرده و خود به صورت میدانی این خدمت رسانی را مدیریت نمود.

سید خلف موسوی در خصوص علت اصلی خدمت رسانی شهرداری اهواز به زوار اربعین حسینی گفت: رهبر معظم انقلاب که هموراه با تدابیر و اوامر خود راهبرد و جهت اصلی و غایی خدمت و فعالیت در نظام مقدس جمهوری اسلامی را تعیین می فرمایند در سال جاری توصیه به حضور بیشتر در مراسم اربعین کربلای معلی فرموده‌اند و به مسئولین مربوطه نیز دستور داده‌اند تا آنجا که می‌توانند تسهیلات لازم را برای زائران اربعین فراهم کرده و راه زیارت اربعین را هموار کنند، از همین منظر بود که شهرداری اهواز بسیج شد تا تدابیر معظم له در استان خوزستان به خوبی محقق شود.

شهردار اهواز با بیان این مطلب که تصمیم گرفته شد از همه پتانسیل ها و ظرفیت های موجود در نهاد مدیریت شهری در اهواز برای خدمت رسانی به زائران اربعین حسینی استفاده شود، اظهار داشت: با توجه به رهنمودهای ولی امر مسلمین جهان امام خامنه ای و شرایط خاص منطقه خاورمیانه و علاقه و عزم روز افزون مسلمانان در جهت بزرگداشت مقام اهل بیت (ع) پیش بینی می شد پیاده روی امسال زائران کربلای معلی در اربعین حسینی پرشورتر از سال های گذشته و در مقیاسی فراتر از باور تحلیل گران برگزار شود به همین منظور و با توجه به عبور بخش اعظمی از زائران از مرزهای چذابه و شلمچه می بایست تمهیدات ویژه ای برای ساماندهی وضعیت زائران و خدمت رسانی به این عزیزان اندیشیده شود.

موسوی خاطرنشان کرد: در نخستین گام، ستادی معین با حضور و ریاست قائم مقام و معاون فنی و عمرانی شهردار اهواز با ماموریت خدمات رسانی متمرکز و سازمان یافته به زوار اربعین حسینی در منطقه تشکیل شد که با حضور دائمی مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی، معاون خدمات شهری و سایر معاونین و مدیران ستادی شهرداری همراه بود که این ستاد مستقر در منطقه از نزدیک مسائل را راهبری می کرد.

شهردار اهواز با اشاره به وضعیت نامناسب جاده دسترسی مسیر اهواز، سوسنگرد ، بستان و چذابه مهم ترین مشکل زوار را جابجایی در این مسیر با وجود محدودیت های ترافیکی و ازدحام جمعیت دانست و خاطرنشان کرد: با احداث پایانه مسافری برای اتوبوس های شهری و ایستگاه های متعدد توانستیم این حجم زوار را از فاصله 25 کیلومتری به پایانه مرزی رسانده و پس از انجام مراحل قانونی از پایانه تا نقطه صفر مرزی انتقال داده و مشایعت کنیم.

وی حمایت و مساعدت به موکب ها و تکایای خدمت رسانی که در مسیر زوار قرار دارند را از طریق توزیع ادعیه، شال های سبز و سیاه ، عرضه صبحانه، نهار و شام، توزیع کیک، چای، آش و قهوه و آب معدنی در تمامی ساعات شبانه روز را از دیگر اقدامات شهرداری اهواز در این منطقه مرزی دانست و افزود: تنظیف محلی به وسعت 20 کیلومتر، نخاله برداری سطح دو طرف پایانه به میزان 60 سرویس، نظافت و پاکسازی کل محدوده بازارچه مرزی به طور شبانه روزی، آسفالت محدوده مواکب و فضا سازی فرهنگی و تبلیغی و کاشت نهال و گل کاری میدان های ورودی و برگزاری مراسمات فرهنگی و مذهبی نیز به طور مستمر در این مبادی خروجی از سوی شهرداری اهواز صورت گرفت که با استقبال زائرین عزیز و رضایت ایشان همراه بوده است.

موسوی اظهار داشت: شهرداری اهواز با استقرار چندین دستگاه خودرو آتش نشانی، تانکر آب و 50 دستگاه اتوبوس و سایر وسایل نقلیه و 150 نفر نیروی انسانی نقش مهمی در تسهیل رفت و آمد زوار و ارائه خدمت رسانی مطلوب به ایشان داشت.

وی افزود: اقدام دیگر شهرداری اهواز انتقال و تسطیح منطقه استقرار مواکب و شن ریزی محوطه ترددی پایانه بود که در قالب صدها سرویس خاک برداری و بیس و شن ریزی صورت گرفت.

شهردار اهواز با اشاره به استقرار چندین خودرو حمل زباله، دستگاه لجن کش، احداث یک تعمیرگاه مجهز سیار و احداث چهار سالن سرپوشیده در محل ورودی و خروجی پایانه چذابه و تامین ارزاق و موارد مورد نیاز مواکب خدمت رسان به زوار تصریح کرد: همه موارد بیان شده تنها بخشی از اقدامات و فعالیت های شهرداری اهواز برای خدمترسانی به زوار اربعین حسینی تا کنون است و این اقدامات تا روزهای پس از اربعین نیز ادامه داشته و در صورت نیاز بر حجم و کیفیت و تنوع خدمات افزوده خواهد شد.

موسوی در همین زمینه تاکید کرد: در کنار خدمترسانی به زائران، فعالیت های فرهنگی ویژه ای نیز در نظر گرفته شد تا اوقاتی که به دلیل ازدحام جمعیت عبور زوار به کندی صورت می گیرد از فضای معنوی موجود نهایت بهره برداری انجام شود.

شهردار اهواز که از نزدیک بر فعالیت های ناوگان خدمت رسانی شهرداری اهواز در پایانه مرزی چذابه ویژه زائران اربعین حسینی نظارت می کرد ادامه داد: تدابیر لازم برای بازگشت زوار اندیشیده شده و همین سطح خدمات تا پنج روز پس از روز اربعین که شاهد بازگشت زوار عزیز به کشور هستیم ارائه خواهد شد.

وی با بیان این مطلب که پیاده روی با شکوه اربعین حسینی بزرگ ترین همایش اجتماعی، فرهنگی و اعتقادی و سیاسی جهان اسلام است، ادامه داد: به گونه ای برنامه ریزی کرده ایم که بلافاصله پس از اربعین و مراسم مخصوص آن روز این حجم زائر بدون کمترین مشکل وارد کشور شده و به شهرهای خود بازگردند.

سید خلف موسوی راهپیمایی میلیونی زائران اربعین حسینی در امسال را به رغم خطرات، کمبودها و مشکلات موجود در تاریخ بی نظیر دانست و گفت: تعداد هموطنان زائر اربعین حسینی از مرز یک میلیون و دویست هزار نفر گذشته است که تنها 300 هزار نفر از این تعداد از مرز چذابه عبور کرده اند و 250 هزار نفر هم از مرز شلمچه خروج کرده اند که خدمترسانی به این تعداد یک کار جهادی و کم نظیر بوده است.

گفتنی است در این بازدید دکتر هوشنگ شیرمردی عضو شورای اسلامی شهر، شهردار اهواز را همراهی می کرد و آقایان سبزعلی و عاشور سواری از دیگر اعضای شورای اسلامی شهر نیز از روند خدمت رسانی شهرداری اهواز به زوار حسینی بازدید نمودند.

اخبار