خروجی طرح‌های اشتغالزایی در استان خوزستان کجاست؟

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

خروجی طرح‌های اشتغالزایی در استان خوزستان کجاست؟

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خوزستان گفت: هنگامی که به روند صعودی نرخ بیکاری در خوزستان نگاه می‌کنیم این سئوال پیش می‌آید که خروجی طرح‌های اشتغالزایی در استان کجاست و چرا در نرخ بیکاری استان تأثیری ندارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری تسنیم از اهواز، امید حاجتی ظهر امروز در شورای برنامه‌ریزی استان خوزستان، با بیان اینکه اشتغال و مسائل زیست‌محیطی 2 موضوع اصلی در خوزستان هستند، اظهار داشت: برگزاری جلسات و شوراهای مختلف برای رفع مشکلات و خلاءهای موجود است و جلسات ما نباید حالت رفع تکلیف به‌خود بگیرند. ما دومین استان در تولید ناخالص ملی هستیم اما متأسفانه در نرخ بیکاری بالاترین نرخ را پس از کرمانشاه در کشور داریم.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خوزستان با بیان اینکه وضعیت شاخص‌های استان در حوزه بیکاری مناسب نیست، گفت: هنگامی که به روند صعودی نرخ بیکاری در خوزستان نگاه می‌کنیم این سئوال پیش می‌آید که خروجی طرح‌های اشتغالزایی در استان کجاست و چرا در نرخ بیکاری استان تأثیری ندارند. بر‌اساس طرح نیروی کار نرخ بیکاری خوزستان در سال 95 با 12.7درصد‌، سال 96 با 14.7 درصد و در تابستان سال 97 با 15.6 درصد روند صعودی داشته است.

وی ادامه داد: خوزستان بین 31 استان کشور از رتبه 19 در سال 95 به دومین استان بیکار کشور در سال 97 رسیده که جای نگرانی دارد. بر‌اساس طرح نیروی کار هر‌کس در طول هفته یک ساعت کار کند شاغل به حساب می‌آید، خالص اشتغال در خوزستان خوب نیست به گونه‌ای که از سال 95-96 بالغ بر 40 هزار نفر به جمعیت بیکار ما در خوزستان افزوده شد.

حاجتی تأکید کرد: کارگروه اشتغال خوزستان هرچه سریع‌تر باید در سیاست‌گذاری‌های خود بازنگری کند زیرا روند اشتغال استان تا به امروز منفی و در حال تنزل است.

وی بابیان اینکه کارگروه اشتغال تمام توان خود را بر طرح‌هایی قرار داده که وابسته به سیستم بانکی است، گفت: سیستم بانکی باید وام‌های اشتغالزایی را با حساسیت بالایی در اختیار افراد قرار دهد تا به جای ایجاد اشتغال بدهکار بانکی به سیستم مالی کشور اضافه نشود. امروز مسئله‌ای که از ایجاد اشتغال مهم‌تر است مسئله حفظ مشاغل موجود بوده که امیدواریم با تدابیر اندیشیده شده در دوره تحریم مشکلی برای آن‌ها به وجود نیاید.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار