خوراکی های کاهش دهنده استرس را بشناسید

دسته ها: اخبار سلامت اخبار

خوراکی های کاهش دهنده استرس را بشناسید

بعد از یک روز پراسترس می توانید به طور طبیعی و با تغذیه سالم، سرحال بیایید.

به گزارش مهر، برخی مواد خوراکی دارای مواد مغذی هستند که به لحاظ علمی ثابت شده است انرژی زا بوده، میزان کورتیزول را کاهش داده و سروتونین را افزایش می دهند. در ادامه به ۵ ماده خوراکی مقابله کننده با استرس اشاره می شود.

گیاهان برگ سبز

به گفته محققان، سبزیجات برگ سبز نظیر اسفناج حاوی فولات هستند که موجب تولید دوپامین، ماده شیمیایی در مغز که لذت و خوشی ایجاد می کند، می شود و به حفظ آرامش کمک می کند.

بوقلمون

تریپتوفان، اسیدآمینه موجود در گوشت بوقلمون است که سروتونین تولید می کند. در عوض این ماده شیمیایی موجب تنظیم گرسنگی، شادی و آرامش می شود. مطالعه سال ۲۰۰۶ نشان می دهد افرادی که ۱ گرم تریپتوفان سه بار در روز مصرف کردند شاهد تغییر در خلق و خوی شان بودند و کمتر رفتار تهاجمی در مقایسه با گروه دارونما داشتند.

ماهی چرب

غذاهای دریایی نظیر ماهی تن، سالمون و قزل آلا مملو از اسیدهای چرب امگا-۳ هستند که نه تنها موجب کاهش التهاب می شوند بلکه اضطراب را نیز کاهش می دهند. مطالعه سال ۲۰۱۱ نشان می دهد مصرف روزانه مکمل های امگا-۳ موجب کاهش اضطراب تا ۲۰ درصد می شود.

غلات کامل

کربوهیدرات ها موجب تحریک به تولید سروتونین می شوند که دقیقا کاری مشابه با داروهای ضدافسردگی انجام می دهند و به طورطبیعی رفتارهای اخلاقی را تنظیم می کنند. از اینرو مصرف نان های تهیه شده با غلات کامل و نان حو بهترین گزینه است.

شکلات تلخ

شکلات تلخ موجب کاهش هورمون استرس شده و آنتی اکسیدان ها به شل شدن عروق خونی کمک کرده، فشارخون را کاهش داده و موجب بهبود جریان خون می شوند.

اخبار سلامت اخبار