خوزستان امروز و فردا خاکی است

دسته ها: اخبار استان اخبار

مدیرکل هواشناسی خوزستان از آغاز پدیده گرد و غبار در استان از بعد از ظهر امروز(چهارشنبه) خبر داد.

کوروش بهادری اظهار کرد: از بعد از ظهر امروز تا فردا انتظار وقوع پدیده گرد و خاک در سطح استان خوزستان وجود دارد که این گرد و خاک از کشور عراق به استان وارد می‌شود.

وی افزود: گر دو خاک امروز بخشی از دشت‌آزادگان و همچنین اهواز را درگیر می‌کند ولی قدرت دید را چندان کاهش نمی‌دهد و غلظت گرد و خاک نیز به شدت روزهای قبل نیست.

بهادری ادامه داد: ‌از فردا ظهر نیز مجددا گرد و خاک را در سطح استان خواهیم داشت که منشاء این گرد و خاک نیز کانون‌های کشور عراق خواهد بود.

وی گفت:‌ فردا بیشترین تاثیرگذاری پدیده گرد و خاک روی شهرهای آبادان و خرمشهر خواهد بود که اهواز را نیز مقداری تحت تاثیر قرار خواهد داد و قدرت دید را به 1000 تا 1200 متر می‌رساند.

مدیرکل هواشناسی خوزستان اظهار کرد: ‌گرد و غبار تا فردا شب ادامه دارد و برای روز جمعه این پدیده پیش‌بینی نمی‌شود.

وی افزود: در شبانه‌روز گذشته دهدز با 3 درجه و امیدیه با 21 درجه سانتی‌گراد به ترتیب خنک‌ترین و گرم‌ترین نقاط استان خوزستان گزارش شدند. تغییرات دمای هوای امروز اهواز نیز بین 18 تا 9 درجه سانتی‌گراد در نوسان خواهد بود.

در اطلااعیه اداره‌کل هواشناسی خوزستان نیز آمده است: “بنا بر اطلاعیه شماره یک مرکز ملی پایش و هشدار گرد و خاک خوزستان، ‌از بعداز ظهر امروز چهارشنبه وزش باد قابل ملاحظه و انتظار برخاستن گرد و غبار در مناطق غربی و سپس مرکز استان پیش بینی می‌شود. از اوایل وقت پنج شنبه کاهش دید افقی و غبارآلود بودن مناطق غربی و مرکزی استان و از اواسط وقت فردا پدیده گرد و خاک در مناطق جنوب غربی استان پیش‌بینی می‌شود.”

اخبار استان اخبار