خوزستان رتبه پنجم استان پر ولادت کشور رادارد

دسته ها: اخبار استان اخبار اجتماعی و اقتصادی اخبار

مدیرکل ثبت احوال خوزستان:
خوزستان رتبه پنجم استان پر ولادت کشور رادارد
مدیرکل ثبت احوال خوزستان گفت: خوزستان رتبه پنجم استان های پر ولادت کشور را دارد.

بهنام مریدی روز شنبه اظهار کرد: استان های سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی، هرمزگان، خراسان رضوی چهار استان پر ولادت کشور هستند و استان خوزستان نیز رتبه پنجم میزان ولادت را در کشور دارد.

وی بیان کرد: در چهارماه نخست امسال میزان ولادت در خوزستان نسبت به مدت مشابه پارسال 3.4 درصد افزایش، و میزان فوت در این مدت در استان نسبت به مدت مشابه پارسال نیز 0.75درصد افزایش یافته است.

مدیرکل ثبت احوال خوزستان در ادامه افزود: میزان ولادت در پارسال 2.32 دردصد افزایش یافت و میزان فوت نیز 2.5 درصد کاهش یافت.

مریدی گفت: به ازای هر یک هزار نفر بالغ بر 23.6 درصد نوزاد در خوزستان وجود دارد که متوسط کشوری 19.7 درصد است.

وی افزود: پنج استان پر ولادت کشور تقریبا هم فرهنگ هستند که میزان ولادت بالای 20 درصد دارند این در حالی است که امنیت غذایی در این پنج استان وضعیت چندان مناسبی ندارند.

مریدی با اشاره به پایین بودن نرخ فوت در خوزستان اظهار کرد: خوزستان پس از استان البرز در کشور کمترین میزان فوت را دارد که این میزان نرخ فوت در خوزستان بیشتر به دلیل مهاجرت هایی است که در استان رخ می دهد.

وی گفت: بیشتر افرادی که از استان مهاجرت می کنند و فوت می کنند،فوت آنها در استان دیگر ثبت نمی شود و همین امرباعث ایجاد تغییراتی در آمار فوتی های استان می شود.

اخبار استان اخبار اجتماعی و اقتصادی اخبار