دانشجوها به دنبال کار آفرینی باشند/استخدام دولتی بحران زده است

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

دانشجوها به دنبال کار آفرینی باشند/استخدام دولتی بحران زده است

رئیس دانشگاه صنعتی شهدای هویزه گفت: دانشجویان باید به دنبال کارآفرینی و اشتغالزایی بروند، زیرا جذب نیرو در دولت با بحران های بسیاری مواجه شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، امین نقره آبادی پیش از ظهر امروز سه شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه عنوان کرد: به دلیل صنعتی بودن این استان احداث یک دانشگاه با عنوان دانشگاه صنعتی خوزستان در سال های پیش از جنگ تحمیلی در دستور کار مسئولان استانی قرار گرفته بود؛ اما این طرح به دلیل مشکلات درگیری با موضوع جنگ اجرایی نشد. در سال های آخر دولت هشتم این طرح بار دیگر در وزارت علوم و تحقیقات مطرح شد.

رئیس دانشگاه صنعتی شهدای هویزه افزود: در سفرهای استانی رئیس جمهور دولت نهم وعده هایی در خصوص احداث این دانشگاه در شهرستان هویزه داده شد، پس از راه اندازی این دانشگاه و در بهمن ماه سال ۸۸ رشته مهندسی برق الکترونیک به عنوان اولین رشته و سال بعد هم مهندسی مکانیک در این دانشگاه فعال شد.

وی با اشاره به فعالیت هشت ساله دانشگاه صنعتی شهدای هویزه تصریح کرد: این دانشگاه در واقع همان دانشگاه صنعتی خوزستان است، اما به دلیل یادمان شهدای دانشجو، نام گذاری آن را به دانشگاه صنعتی شهدای هویزه تغییر دادند.

نقره آبادی بیان کرد: در سال ۹۳ تعداد اعضای هیئت علمی این دانشگاه سه نفر بود که طی سال های اخیر این تعداد به ۲۰ نفر افزایش یافته است. سال ۹۴ نیز برنامه راهبردی پنج ساله دانشگاه تدوین شد؛ این برنامه به عنوان نقشه راهی برای فعالیت آینده دانشگاه محسوب شده و کیله فعالیت های؛ پژوهشی، فرهنگی و آموزشی مورد نظر بر اساس این برنامه انجام می شود.

کسب عنوان اول جایزه بین المللی خوارزمی

وی اظهار کرد: زمینی با مساحت ۲۶۰ هکتار، واقع در سه راهی مسیر شهدای هویزه و مسیر بین حمیدیه و سوسنگرد (۱۰ کیلومتر مانده به سوسنگرد بین حمیدیه و این شهر) برای توسعه دانشگاه در نظر گرفته شده است. در سال ۹۴ دانشگاه دو طرح را به کمیسیون ماده ۲۱۵ ارائه و در انتظار تشکیل جلسه این کمیسیون است؛ همچنین این کمیسیون به ماده ۲۳ تغییر نام داده که باز هم دانشگاه پنج طرح احداث دانشکده مهندسی مکانیک، دانشکده مهندسی برق، ساختمان مرکزی، مجموعه کلاس ها و کارگاه ها و همچنین مرکز رفاهی ـ فرهنگی را به این کمیسیون ارائه داده است.

رئیس دانشگاه صنعتی شهدای هویزه در ارتباط با کیفیت آموزشی دانشگاه با اشاره به کسب عنوان اول جایزه بین المللی خوارزمی، توسط یکی از اعضای هیئت علمی گفت: افزایش هیئت علمی دانشگاه یکی از برنامه های مهم و کاربردی محسوب می شد؛ تعداد آزمایشگاه های دانشگاه نیز از دو مورد به ۱۷ مورد افزایش یافته است.

دانشجویان به دنبال اشتغالزایی باشند

رئیس دانشگاه صنعتی شهدای هویزه تصریح کرد: دانشجویان باید به دنبال کارآفرینی و اشتغالزایی بروند، در همین راستا لازم است به سمتی حرکت کرد که ۷۰ درصد دانشجویان دانشگاه، برای استخدام به دولت نیاز نداشته باشند، زیرا جذب نیرو در این حوزه با بحران های بسیاری در سطح کشور مواجه است.

وی با اشاره به تاثیر گذاری فرهنگی دانشگاه ها عنوان کرد: گروه های جهادی دانشجویی دانشگاه صنعتی شهدای هویزه، اردوهای خود را به صورت سالانه برگزار و در حوزه عمرانی فعالیت هایی در سطح شهرستان انجام می دهند.

نقره آبادی با اشاره به اینکه از وزارت سنجش، خواستار بیشترین درصد جذب دانشجویان بومی در دانشگاه صنعتی شهدای هویزه هستیم، گفت: این موضوع در کاهش نرخ بیکاری شهرستان تاثیر گذار خواهد بود.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار