دانشجویان دارای معلولیت تا دو میلیون تومان کمک هزینه دریافت می کنند

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

معاون وزیر و رئیس سازمان بهزیستی کشور در دیدار با دانشجویان ممتاز دارای معلولیت که در محل این سازمان برگزار شد اعلام کرد: دانشجویان دارای معلولیت تا دو میلیون تومان کمک هزینه دریافت می کنند.
به گزارش خبرنگار بازارکار در این نشست صمیمی که با حضور دانشجویان نخبه دارای معلولیت از سراسر کشور به مناسبت تقارن ۱۶ آذر با هفته جهانی گرامیداشت معلولان برگزار شد، دانشجویان نخبه دارای معلولیت نظرات و دیدگاه های خود را در زمینه مسائل و مشکلات مددجویان بهزیستی در زمینه های مختلف اششتغال، استخدام، آموزش، توانمندسازی و … با دکتر قبادی دانا رئیس و معاونان سازمان بهزیستی کشور در میان گذاشتند.
دکتر وحید قبادی دانا در این نشست با اشاره به استعدادهای کم نظیر و توانمندی های بالای مددجویان بهزیستی در زمینه های مختلف علمی، آموزشی و کارآفرینی، از نبود کانون ملی نخبگان دارای معلولیت در بهزیستی انتقاد کرد و گفت:راه اندازی کانون ملی نخبگان دارای معلولیت در کشور یک ضرورت است.
رئیس سازمان بهزیستی از کمک هزینه تحصیلی برای ۲ هزار و ۵۰۰ نفر از دانشجویان دانشگاه های سراسری و دولتی خبر داد و اعلام کرد: این دانشجویان در مقاطع کاردانی، کارشناسی و کارشناسی‌ارشد از ۴۰۰ هزار تا ۲ میلیون تومان کمک هزینه تحصیلی به صورت ترمی دریافت خواهند بود و این کمک ها از 16 آدرماه جاری برقرار می شود.
وی افزود: این مبلغ هر ترم به صورت متمرکز روی کارت بانکی آنها شارژ خواهد شد.
در این نشست دکتر مسعودی فرید معاون اجتماعی سازمان بهزیستی، دکتر پزداپناه معاوون مشارکت ها، حجت الاسلام سید مهدی سید محمدی مشاور امور ایثارگران و دانشجویی بهزیستی و دکتر محمد نفریه معاون توانبخشی و جمعی از مدیران و کارشاسان بهزیستی و خانواده های نخبگان دارای معلولیت حضور داشتند.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار