دانشجویان دکتری خواستار تعویق «امتحان جامع» شدند/ دانشگاه آزاد: امتحان در موعد مقرر برگزار می شود

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

در حالی برخی دانشجویان دکتری خواستار تعویق در تاریخ برگزاری امتحان جامع هستند که دانشگاه آزاد می گوید به دلیل تعداد محدود دانشجویان، امتحان در تاریخ مقرر برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرنگار مهر، برخی دانشجویان دکتری دانشگاه آزاد در تماس با خبرگزاری مهر خواستار تعویق در زمان برگزاری امتحان جامع دوره دکتری تخصصی در نیمسال دوم شدند. دانشجویان می‌گویند بر اساس اعلام دانشگاه این امتحان قرار است به صورت حضوری برگزار شود ولی به دلیل پیک چهارم کرونا و آمار بالای مبتلایان حضوری برگزار شدن امتحان در شرایط کنونی پر خطر بوده است.

بر اساس شیوه نامه اجرایی آزمون جامع دوره دکتری تخصصی (غیرپزشکی) در نیمسال دوم سال تحصیلی ۱۳۹۹-۱۴۰۰، بخش کتبی (طرح سوال) آزمون جامع در تمامی رشته‌ها استانی بوده (به استثنای واحدهای ویژه مستقل) و به صورت حضوری از تاریخ یکم خردادماه تا ۱۳ خرداد برگزار خواهد شد.

در ادامه این بخشنامه تاکید شده بخش شفاهی امتحان با توجه به شرایط اعلامی از سوی ستاد کرونا به صورت حضوری در واحد دانشگاهی محل تحصیل و یا غیرحضوری از طریق سامانه‌های آموزشی مورد تایید دانشگاه برگزار خواهد شد.

براساس این گزارش، حضور آن دسته از دانشجویانی که به دلیل تاخیر در برگزاری آزمون زبان موفق به اخذ گواهی قابل قبول نشده‌اند، در آزمون جامع نیمسال دوم ۱۳۹۹-۱۴۰۰ مانعی ندارد.

در همین رابطه جواد علمایی معاون علوم، مهندسی و کشاورزی دانشگاه آزاد در پاسخ سوال خبرنگار مهر مبنی بر اینکه آیا احتمال به تعویق افتادن امتحان جامع برای دانشجویان دکتری در نیمسال دوم تحصیلی وجود دارد یا خیر؟ گفت: تعداد این افراد در هر واحد دانشگاه آزاد بسیار محدود است و مشکلی از جهت برگزاری این امتحان نداریم و قطعاً در زمان برگزاری پروتکل‌ها به طور سخت گیرانه ای برقرار خواهدبود.

معاون علوم، مهندسی و کشاورزی دانشگاه آزاد افزود: تاکنون در دوران پاندمی کرونا ۲ بار، یکی در آبان ماه سال گذشته و همینطور تابستان سال گذشته این امتحان را برگزار کردیم و تجربه برگزاری آن را در پیک‌های مختلف داریم. به جهت اینکه الزامی برای حضور دانشجو در واحد دانشگاهی خود ندارد، بنابراین برگزاری آن مشکل ساز نیست.

وی اضافه کرد: دانشجویان در طرح تعاون می‌توانند به نزدیک ترین واحد دانشگاهی به محل سکونت خود مراجعه کند و پس از ثبت نام دانشجو در آن واحد، اسامی برای ما فرستاده می‌شود و به تعداد دانشجویان در هر یک از استان‌ها نیز سوالات ارسال خواهد شد.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار