دانشکده پرستاری اهواز ‌هیئت علمی جذب می‌کند

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

دانشکده پرستاری اهواز ‌هیئت علمی جذب می‌کند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: برنامه ما برای گروه آموزشی پرستاری در دانشگاه علوم پزشکی اهواز جذب هیئت علمی است که همین جا فراخوان جذب هیئت علمی برای گروه پرستاری را اعلام می‌کنم.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اهواز، ایرج نظری در جشن پرستاران نمونه استان خوزستان ضمن تبریک روز پرستار و عذرخواهی به دلیل تعویق این روز به دلیل بروز پدیده گرد و غبار اظهار داشت: امیدوارم کمبودهای نفری پرستاران در سرتاسر استان خوزستان برطرف شود همچنین لازم به گفتن است که ما برای گروه پرستاری جایگاه ویژه‌ای قائل هستیم.

وی با اعلام برنامه در نظر گرفته شده برای آموزش گروه پرستاری افزود: برنامه ما برای گروه آموزشی پرستاری در دانشگاه علوم پزشکی اهواز جذب هیئت علمی است و همین جا فراخوان جذب هیئت علمی برای گروه پرستاری را اعلام می‌کنم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهواز بیان کرد: از تمام گروه‌های مرتبط با پرستاری نیز مانند پزشکان فوریت‌های پزشکی و تکنسین‌های اتاق عمل نیز قدردانی می‌کنم و از زحمات‌شان سپاسگذارم.

وی عنوان کرد: از تمام رشته‌ها و گروه‌های مرتبط با رشته پرستاری خواستارم تا همکاری‌های همسوی خود را با این رشته ادامه دهند زیرا شاهد هستیم که این حرفه از هر سو تحت فشار است.

نظری گفت: در جامعه اکثر بار اصلی تربیت و مراقبت به دوش بانوان است اکنون هم شاهدیم که اکثر پرستاران نیز خانم هستند و این سختی کار را چند برابر بیشتر می‌کند در نتیجه جامعه پرستاری نیازمند اصلاح توسط خودشان هستند.

پرستاران با وجود گله‌مندی از ارائه بهترین خدمات دریغ نمی‌کنند‌

رئیس دانشکده پرستاری و مامایی جندی شاپور اهواز نیز گفت: پرستاران از وضعیت کنونی خود گله‌مندند ولی با وجود گله‌مندی از ارائه خدمات به بعترین شکل دریغ نخواهند کرد و گروه مدافعین از بیماران باقی می‌مانند.

‌مرضیه ذاکراسدی با پوزش از تمام پرستاران استان خوزستان به دلیل به تاخیر افتادن این جشن به علت بروز پدیده گرد و غبار در اکثر شهرستان‌های استان خوزستان اظهار داشت: یکی از تشابه‌های میان حضرت زینب(س) و پرستاران دفاع است؛ حضرت زینب(س) بزرگترین درسی که از روز عاشورا به ما دادند درس دفاع از اهل بیت(ع) و مظلومان بود.

وی با اشاره به تعاریف پرستار در دنیای مدرن افزود: یکی از تعاریفی که برای پرستاران ارائه شده دفاع از حقوق بیماران است. در یکی از تحقیقات صورت گرفته در پایان نامه دانشجویان، بیماران بستری شده در بیمارستان از رضایت خود در برابر عملکرد درست و به جای پرستاران ابراز خرسندی کرده بودند، این با وجودی است که خود پرستاران به مطالبات اصلی و به حق خود تاکنون نرسیده‌اند اما این موضوع در انجام وظیفه‌شان هیچ گونه خللی وارد نکرده است.

رئیس دانشکده پرستاری و مامایی جندی شاپور بیان کرد: پرستاران از وضعیت کنونی خود گله‌مندند ولی با وجود گله‌مندی از ارائه خدمات به بهترین شکل دریغ نخواهند کرد و گروه مدافعین از بیماران باقی می‌مانند.

وی با اشاره به وضعیت آکادمیک و سابقه این رشته در کشور درباره وضعیت جدید پیش آمده تصریح کرد: با وجود قدمت پرستاری در کشور اما برخی واژه‌ پرستار را برای افراد مراقبت دهنده استفاده می‌کنند و اگر مطالبات مادی پرستاران محقق نمی‌شود هرگز پرستاران اجازه آسیب رساندن به مطالبات علمی و حقوق علمی خود را نمی‌دهند.

اسدی‌‌ذاکر گفت: مسئولان علمی و حوزه پزشکی می‌دانند نمی‌توان سلامت افراد جامعه را به خطر انداخت و آن را به دست کسانی سپرد که تنها در مدت زمان 6 ماهه یا یکساله آموزش عمومی مراقبت از بیماران را دیده‌اند.

وی با ابراز گله و نارضایتی از تربیت مراقبت‌کننده و به کارگیری به عنوان پرستار در برخی بیمارستان‌‌ها عنوان کرد: تمام پرستاران ما تحصیلات کامل و مورد نیاز آکادمیک پرستاری را دارند و امید است به این رشته نه به عنوان شغل بلکه حرفه نگاه کنیم تا تحصیلات آکادمیک لازم گذرانده شود.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار