دانشگاه‌های تربیت معلم سابق به ماهیت تخصصی خود بازگردند/ دانشگاه فرهنگیان مرکز ارتقای حرفه‌ای معلمان شود

دسته ها: اخبار آموزش و پرورش اخبار

دانشگاه‌های تربیت معلم سابق به ماهیت تخصصی خود بازگردند/ دانشگاه فرهنگیان مرکز ارتقای حرفه‌ای معلمان شود

الهیار ترکمن گفت: یکی از اصلی‌ترین راهکارها برای حل مشکل نیروی انسانی در آموزش و پرورش بازگشت سه دانشگاه تربیت معلم به ماهیت تخصصی خود است.

دانشگاه‌های تربیت معلم سابق به ماهیت تخصصی خود بازگردند/ ارتقای کیفیت آموزش دغدغه آموزش و پرورش استعلی الهیار ترکمن معاون توسعه، مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ درباره تامین اعتبار لازم برای توجه به تامین نیروی انسانی در آموزش و پرورش اظهار کرد: یکی از دغدغه‌های آموزش و پرورش توجه به کیفیت آموزشی است بر همین اساس سال گذشته ۱۴ میلیارد تومان برای دوره های ضمن خدمت و ارتقای صلاحیت حرفه‌ای معلمان در نظر گرفته شد هر چند این اعتبار زیاد نبود و دلیل آن غلبه اعتبارات پرسنلی از سایر هزینه‌های است.

وی ادامه داد: در تامین نیروی انسانی باید روند جذب و شناسایی، استخدام و ارتقای مهارت های حرفه‌ای همزمان با هم مورد توجه قرار گیرد و آموزش و پرورش برای تامین نیروی انسانی خود با این نگرش کار اصولی انجام دهد.

معاون توسعه، مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش گفت: سال ۹۰ سه دانشگاه تربیت معلم تهران، سبز‌وار و تبریز با مصوبه شورای گسترش آموزش عالی به دانشگاه جامع تغییر کرد همچنین مراکز فوق دیپلم به دانشگاه فرهنگیان تبدیل شد در نتیجه این تغییرات باید همپای نیاز‌ها حرکت کنیم.

دانشگاه فرهنگیان به مرکز ارتقای حرفه ای تبدیل شود
الهیار ترکمن تصریح کرد: اگر واقعا می‌خواهیم نظام آموزشی را تغییر دهیم یکی از اصلی‌ترین کار‌ها این است که سه دانشگاه تربیت معلم به ماهیت تخصصی خود برگردد و دانشجویان تعهد به خدمت در این دانشگاه‌ها به تحصیل بپردازند.

وی افزود: به دنبال این تغییرات باید دانشگاه فرهنگیان را هم به مرکز ارتقای حرفه‌ای تبدیل کنیم تا کیفیت تدریس را در معلمان ارتقا دهیم.

معاون توسعه، مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش گفت: اکنون آموزش و پرورش با توان محدود در پرداختی‌ها و نیاز‌ها نمی‌توانند به موقع اعتبارات لازم را پرداخت کنند بنابراین همه نهاد‌های ذیربط باید وارد عمل شوند تا مشکل نیروی انسانی و به دنبال آن مشکلات پرداختی بر طرف شود.

اخبار آموزش و پرورش اخبار