دانشگاه‌ها از نظر کیفیت آموزش مجازی سطح بندی می‌شوند

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

مدیر کارگروه آموزش‌های الکترونیکی وزارت علوم درباره جزئیات سطح بندی دانشگاه‌ها از حیث ارائه آموزش‌های مجازی توضیحاتی داد.

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، علی اکبر صفوی، مدیر کارگروه آموزش‌های الکترونیک وزارت علوم تحقیقات و فناوری در نشست خبری مجازی معاونت آموزشی این وزارتخانه اظهار کرد: از دید وزارت علوم روندی در آموزش مجازی طی می‌شود که مطلوب است. در فرآیند ارزیابی آموزش‌های مجازی یک نوع ارزیابی درونی داریم و فاز دوم نیز ارزیابی بیرونی است که به کارگروه آموزش الکترونیک سپرده شده است.

او ادامه داد: در ارائه آموزش الکترونیک درصد مشخصی برای بررسی کیفیت نداریم اما برای مشخص کردن حداقل‌های لازم برای ارزیابی تدریس مجازی و بهترین نمونه‌های تدریس در حال بررسی هستیم. یک سری استاندارد برای آموزش مجازی تهیه شده و قرار است که از تمام دانشگاه‌های ارائه دهنده سوالاتی درباره زیر ساخت ها، آموزش کارمندان، آموزش استادان و مدیران دانشگاه، الگوی استاندارد تولید محتوا پرسیده می‌شود و بعد از آن دانشگاه‌ها سطح بندی می‌شوند. با این وجود هنوز نقصان‌هایی در آموزش مجازی وجود دارد.

مدیر کارگروه آموزش‌های الکترونیک وزارت علوم درباره برگزار نشدن آموزش مجازی در برخی دانشگاه‌ها ادامه داد: هیچ دانشگاهی نمی‌تواند بهانه و توجیه نداشتن زیر ساخت آموزش مجازی را داشته باشد زیرا در ترم قبل می‌توانستند سامانه آموزش مجازی را فراهم کنند و حتی امکان کرایه و یا استفاده از زیر ساخت سایر دانشگاه‌ها نیز وجود داشت. حتی می‌توانند خودشان سامانه آموزش مجازی راه اندازی کنند که هیچ هزینه‌ای برای آن‌ها ندارد.

صفوی تصریح کرد: دانشگاه‌ها باید گزارش عملکرد خود را در سامانه کارگروه آموزش‌های الکترونیکی تا پایان هفته بارگذاری کنند. در این گزارش سوالاتی درباره سامانه آموزش مجازی، دوره‌های آموزش مجازی و درصد پوشش مجازی دروس عملی و … را باید اعلام کنند.

او افزود: یکی از نقطه ضعف‌هایی که در کشور احساس می‌شود این است که خیلی از دانشگاه‌ها از خدمات شرکت‌های خصوصی اطلاع ندارند.

مدیر کارگره آموزش‌های الکترونیک وزارت علوم  گفت: آموزش ندیدن استادان ما برای آموزش مجازی،بزرگترین مشکل است.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار