دانشگاه‌ها مجاز به اخذ تسهیلات از بانک‌ها تا سقف درآمد اختصاصی سال 95 شدند

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

دانشگاه‌ها مجاز به اخذ تسهیلات از بانک‌ها تا سقف درآمد اختصاصی سال 95 شدند

نمایندگان مجلس در بودجه 96 به دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزشی و پژوهشی و پارک‌های علم و فناوری اجازه دادند تا سقف درآمد اختصاصی سال 1395 نسبت به أخذ تسهیلات از بانک‌ها اقدام کنند.
به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نشست علنی صبح امروز (شنبه) پارلمان و در ادامه رسیدگی به جرئیات لایحه بودجه سال 1396 کل‌کشور، بندهای الف، ب و ج تبصره 9 ماده واحده این لایحه را پس از بحث و بررسی به تصویب رساندند.
به موجب مصوبه مجلس، به دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزشی و پژوهشی و پارک‌های علم و فناوری اجازه داده شد تا سقف درآمد اختصاصی سال 1395 نسبت به أخذ تسهیلات از بانک‌ها اقدام کنند.
همچنین مقرر شد صندوق‌های رفاه دانشجویان وزارتخانه‌های علوم، تحقیقات و فناوری و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و دانشگاه آزاد اسلامی موظف شدند وجوه حاصل از بازپرداخت وام‌های شهریه سال‌های 1385 تا 1393 را به حساب درآمد عمومی کشور، موضوع ردیف 160160 واریز کنند.
بر اساس این مصوبه، وجوه حاصل از بازپرداخت وام‌های مذکور و همچنین سایر منابع ناشی از فعالیت‌های صندوق تا سقف یازده هزار و سیصد میلیارد (11.300.000.000.000) ریال در قالب درآمد اختصاصی به مصرف می‌رسد.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار