دانشگاه علمی کاربردی امسال ۵۰۰ هزار دانشجو پذیرش می‌کند

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

دانشگاه علمی کاربردی امسال ۵۰۰ هزار دانشجو پذیرش می‌کند

رییس دانشگاه جامع علمی کاربردی با تاکید بر اینکه این دانشگاه در سال جاری ۵۰۰ هزار دانشجو پذیرش می‌کند، گفت: با تاسیس مراکز رشد و شرکت‌های دانش بنیان در واحدهای این دانشگاه وضعیت ۸۰ درصدی اشتغال فارغ‌التحصیلان به صد درصد افزایش می‌یابد.

به گزارش ایسنا، دکتر محمدحسین امید در مراسم گردهمایی واحدهای استانی دانشگاه جامع علمی کاربردی با اشاره به اینکه تعداد دانشجویان مهارتی کشور کمتر از 600 هزار نفر است، خاطرنشان کرد: تعداد دانش آموختگان از ابتدای تاسیس دانشگاه جامع علمی کاربردی تاکنون یک میلیون و 500 هزار نفر بوده است.

وی در ادامه تصریح کرد: هدف‌گذاری شده تا پایان امسال مراکز علمی کاربردی که امکان ایجاد مرکز رشد را دارند، این امر را علمی و اجرایی کنند تا در مراحل بعد شرکتهای فعال در این مراکز به شرکت‌های دانش‌بنیان تبدیل شوند تا وضعیت 80 درصد اشتغال کنونی فارغ‌التحصیلان این دانشگاه‌ به صد درصد ارتقاء پیدا کند.

وی همچنین افزود: در دانشگاه علمی کاربردی به صورت مستقل طرح سطح‌بندی مراکز را داریم که بر اساس اطلاعات سال 94 و 95 صورت گرفته است، به دلیل اینکه این نتایج از واقعیت دور بود، اعلام نشد، ولی سامانه بی آی دانشگاه آماده می‌شود و بر اساس اطلاعات آن سطح‌بندی بصورت واقعی انجام می‌شود.

رییس دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور در پایان ضمن اشاره به اینکه 500 هزار نفر ظرفیت مراکز علمی کاربردی در سراسر کشور در سال جاری اعلام شده است، افزود: این دانشگاه در بخش صنعت و کشاورزی، مدیریت، خدمات اجتماعی و فرهنگ و هنر دانشجو می‌پذیرد.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار