دانشگاه علمی کاربردی خوزستان در 38 رشته جدید دانشجو می پذیرد

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

دانشگاه علمی کاربردی خوزستان در 38 رشته جدید دانشجو می پذیرد

مسعود خداپناه روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این رشته ها شامل تخصص هایی در زمینه صنعت، خدمات و کشاورزی است.
وی گفت:دانشجویان این دانشگاه هم اکنون در 232 کد رشته تحصیل می کنند که از این تعداد کد رشته، 134 رشته کاردانی و 98 رشته کارشناسی است.
خداپناه ادامه داد: رشته های تحصیلی این دانشگاه با توجه به تقاضای بازار کار ایجاد می شود و برخی رشته های تحصیلی که بازار کار ندارند و به تقاضای آن پاسخ داده شده حذف می شوند.
رییس دانشگاه علمی، کاربردی خوزستان بیان کرد: ظرفیت پذیرش دانشجو در مهر امسال 15 هزار و 620 دانشجو در مقاطع کاردانی و کارشناسی است.
وی با اشاره به اینکه 11 هزار دانشجو در سال 96 پذیرش شد اضافه کرد: پارسال دانشگاه علمی کاربردی خوزستان در جذب دانشجو رتبه یک کشوری را کسب کرد و هم اکنون 31 هزار دانشجو در 22 مرکز زیر مجموعه دانشگاه مشغول به تحصیل هستند.
خداپناه در خصوص تسهیلات این دانشگاه گفت: این دانشگاه هر ترم پنج میلیون ریال وام تحصیلی به دانشجویان می دهد که پس از دانش آموختگی می توانند بازپرداخت کنند.
رییس دانشگاه علمی، کاربردی خوزستان بیان کرد: اختصاص وام 500 میلیون ریالی با سود 2 درصد برای دانشجویان کارآفرین با ظرفیت ایجاد یک شرکت یا مرکز رشد از جمله دیگر تسهیلات است.
وی ادامه داد: اگر دانشجویان در هنگام تحصیل در فعالیت های فرهنگی و ورزشی مقام کسب کنند از تخفیف ویژه شهریه دانشجویی برخوردار می شوند.
خداپناه با اشاره به اینکه دانشگاه علمی کاربردی دانشگاه نسل سوم است افزود: بیش از 70 درصد دانش آموختگان این دانشگاه مشغول به کار هستند و کمتر از 20 درصد پیش از ورود به دانشگاه شاغل هستند یعنی بین 50 تا 55 درصد دانش آموختگان ما به سرعت شاغل می شوند.
رییس دانشگاه علمی، کاربردی خوزستان گفت: این دانشگاه نیروی کاردان و تکنسین مورد نیاز بنگاه های اقتصادی و تولیدی را تربیت می کند.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار