دانشگاه فنی وحرفه‌ای دوره مهارت‌آموزی برای دانشجویان برگزار می‌کند

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه فنی و حرفه‌ای گفت: این دانشگاه در ماموریت جدید خود برگزاری دوره‌های مهارت آموزی و مهارت ورزی را برای سایر دانشگاه‌ها و دانشجویان رشته‌های نظری بر عهده گرفته است.

محسن جهانشاهی امروز یکشنبه در نشست خبری با خبرنگاران با اشاره به پیوند این دانشگاه و وزارت علوم اظهار داشت: این دانشگاه در بررسی تمام دوره های لازم مهارتی برای استان ها ۳۰۰ دوره را برآورد کرده است. اکنون در مرحله عقد قرارداد بین دانشگاه های معین و مراکز فنی و حرفه ای قرار دارد.

به گفته وی، دانشجویی که در دانشگاه در حال آموزش است باید مهارت هایی را نیز به دروس نظری خود اضافه کند. اگرچه در حال حاضر ارتباطی میان دانشگاه های با سازمان فنی و حرفه ای وجود دارد اما تفاوت این سازمان با دانشگاه فنی و حرفه ای در این است که این دانشگاه تنها متولی حرفه در کشور است که می‌تواند متخصصان لازم برای بازار کار را را تربیت کند.

وی ادامه داد: این دانشگاه به دنبال فناوری ها سطح متوسط و پایین است.

جهانشاهی با اشاره به اشتغال ۷۰ درصدی فارغ التحصیلان دانشگاه فنی و حرفه ای، عنوان کرد: دانشگاه فنی و حرفه ای با ۱۸۱ دانشکده و آموزشکده، یک دانشگاه جامع دولتی محسوب می شود. از این رو، علاوه بر تقویت مسئولیت حوزه مهارت، نقش موثری برای مراکز خود قائل است.

وی افزود: این دانشگاه ۱۵۰ تا ۲۰۰ هزار دانشجوی فعال دارد. همچنین ۲۳ تا ۲۴ هزار مدرس حق التدریس و حدود یک هزار و 500 کادر هیات علمی در این دانشگاه فعالیت می کنند.

معاون پژوهشی دانشگاه فنی و حرفه ای عنوان داشت: بودجه آزمایشگاه ها و کارگاه های تخصصی دانشگاه در سال های ۹۵ و ۹۶، ۱۲ میلیارد تومان بود. این مبلغ در سال بعد به ۲۰ میلیارد تومان افزایش یافت. این در حالی است که بودجه تجهیز آزمایشگاه ها در سال های ۹۸ تا ۹۹ بیش از ۲۲۰ میلیارد تومان افزایش یافت. این میزان در سال های آینده نیز افزایش خواهد یافت.

جهانشاهی ادامه داد: بیش از ۳ هزار ۴۰۰ آزمایشگاه در کل کشور فعالیت می‌کنند که به شبکه آزمایشگاهی وصل هستند.

وی ادامه داد: در حوزه شرکت های دانش بنیان نیز گام های خوبی برداشته شده است. این دانشگاه در ارتباط با معاونت علمی ریاست جمهوری، دارای ۵ مرکز نوآوری در کشور است که این تعداد به ۱۰ شرکت دانش بنیان افزایش خواهد یافت.

به بیان جهانشاهی، هم اکنون دانشگاه فنی و حرفه ای دارای ۴۲ مرکز و کانون خلاقیت و شکوفایی است و به زودی نیز ۱۵ مرکز به مجموعه مرکز رشد اصلی دانشگاه افزوده خواهد شد.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار