دانشگاه فنی و حرفه‎‎ای توان برطرف کردن مشکلات بیکاری کشور را دارد

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‎‎ای کشور با اشاره به این‌که به طور متوسط 70 درصد فارغ‌التحصیلان این دانشگاه وارد بازار کار می‎‎شوند، این دانشگاه توانایی برطرف کردن مشکل بیکاری در کشور را دارد.

به گزارش ایسنا، دکتر «ناصر شمس» در آئین اختتامیه نخستین دوره مسابقات ملی سازه‎‎های کنسروی کشور که به میزبانی دانشگاه فنی و حرفه‎‎ای استان یزد برگزار شد، ضمن قرائت سروده‎‎ای از قیصر امین‎‎پور، یکی از اهداف برگزاری این رقابت‎‎ها شناساندن جایگاه و توانمندی دانشگاه فنی و حرفه‎‎ای در کشور خواند.

وی اظهار کرد: دانشگاه فنی و حرفه‎‎ای با وجود همه ظرفیت‎‎هایی که دارد مورد توجه لازم از سوی مسئولان قرار نگرفته است و به‌رغم اقداماتی که انجام شده، به اندازه کافی به‌عنوان یک دانشگاه کارآفرین که توانایی برطرف کردن مشکلات تولید و اقتصاد کشور را دارد، شناخته شده نیست.

شمس با بیان این‌که دانشگاه در نظر دارد که برگزاری این مسابقات را هر سال حتی به‌صورت استانی نیز برگزار کند، گفت: این مسابقات که شکوه آن از قبل برگزاری نیز قابل تصور نبود، می‎‎تواند انگیزه دانشجویان برای حضور در مسابقات دوره‎‎های بعد را افزایش دهد.

وی هزینه تهیه کنسروهای مورد نیاز از سوی اسپانسر این مسابقات را قریب دو میلیارد تومان برشمرد و از دانشجویان این دانشگاه خواست تا خود را برای حضور در مسابقات جهانی مانند سایر رشته‎‎های دیگر مانند مسابقات ماکارونی آماده کنند.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‎‎ای کشور با بیان این‌که به طور متوسط 70 درصد فارغ‌‎‎ التحصیلان این دانشگاه جذب بازار کار می‎‎شوند، خاطرنشان کرد: برای ارتقای این ظرفیت باید رشته‎‎های دانشگاه براساس نیازهای استانی اصلاح شود.

وی با تأکید بر این‌که دانشگاه‎‎ها باید با توسعه ایده و فناوری به سمت اشتغالزایی و بهبود اقتصاد کشور گام بردارد، اظهار کرد: دانشگاه فنی و حرفه‎‎ای با وجود چنین ظرفیتی، توانایی برطرف کردن مشکل بیکاری در کشور را دارد و دانشگاه از وجود چنین ایده‏‌هایی حمایت می‎‎کند.

شمس با اشاره به ضعف کار تیمی در کشور، یادآور شد: برگزاری این مسابقات نشان داد که اگر بخواهیم می‎‎توانیم و لذا این ظرفیت را باید تقویت کنیم.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار