دانشگاه فنی و حرفه ای نیروهای مهارتی و کارآمد تربیت می کند

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

دانشگاه فنی و حرفه ای نیروهای مهارتی و کارآمد تربیت می کند

رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای گفت: این دانشگاه دارای ماموریت های متنوع برای آموزش و تربیت نیروهای مهارتی و کارآمددر افزایش رشد اقتصادی است.

ابراهیم صالحی عمران رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای در گفت و گو با خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس با اشاره به اینکه مسئولیت این دانشگاه در سال جدید نسبت به دیگر مراکز آموزشی بیشتر است، گفت: از آنجایی که دانشگاه فنی و حرفه ای بر خلاف دیگر دانشگاه های نظری کشور یک محیط مهارتی داردمسئولیتش نیز نسبت به شعار رونق تولید بیشتر بوده و نگاهی تولیدی و اقتصادی در آموزش دانشجویان خود دارد.

 وی افزود: از آنجایی که مقوله رشد اقتصادی در قالب رونق تولید مورد تاکید رهبر معظم انقلاب است باید به صورت جدی به مقوله مهارت آموزی در راستای ماموریت توجه شود؛ در تلاش هستیم با همکاری حوزه صنعت فارغ التحصیلان خود را به عرصه تولید وارد کنیم.

صالحی عمران اضافه کرد:مهم ترین برنامه این دانشگاه در ارتباط متقابل دانشگاه با حوزه صنعت ارتقاء توانمندی اساتید با مهارت های تولیدی است که در این رابطه کارگاه هایی را در کنار خوابگاه ها و بخش خصوصی راه اندازی خواهیم کرد که علاوه بر آموزش تولید هم در آنها انجام شود.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای تصریح کرد: تفاهم نامه ای را با صندوق رفاه دانشجویان منعقد کرده ایم که در قالب وام، کارگاه های آموزشی را به سرعت تاسیس کنیم. تصمیم داریم در رشته‌های کارشناسی 70 درصد آموزش های ما عملی و 30 درصد نظری باشد.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار