دانشگاه های دستگاه های اجرایی زیر نظر وزارت علوم قرار می گیرند

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

دانشگاه های دستگاه های اجرایی

معاون وزیر علوم با اشاره به قانون شورایعالی اداری درباره مراکز آموزش عالی دستگاه های اجرایی گفت: بر اساس قانون این مراکز باید از دستگاه های اجرایی منفک و به وزارت علوم وابسته شوند.

دکتر مجتبی شریعتی نیاسر در گفتگو با خبرنگار مهر درباره مصوبه شورای عالی اداری در زمینه مراکز آموزش عالی وابسته به دستگاه های اجرایی کشور گفت: از سال آینده هیچ گونه رایزنی در پذیرش دانشجوی این مراکز نقش نخواهد داشت و این مراکز حق پذیرش دانشجو ندارند.

وی درباره وضعیت جذب دانشجو درباره پژوهشگاه های وابسته به دستگاه های اجرایی نیز یادآور شد: مراکز پژوهشی وابسته به دستگاه های اجرایی هم مجاز به پذیرش دانشجو نیستند امسال به صورت بخشی و موردی کمک کردیم و از سال آینده مجاز به پذیرش دانشجو نیستند مگر اینکه شورای عالی اداری تصمیم دیگری بگیرد.

معاون آموزشی وزارت علوم گفت: این موضوع عیناً مصوبه شورای عالی اداری در سال ۹۶ است. مراکز آموزش عالی وابسته به دستگاه های اجرایی باید از دستگاه های اجرایی منفک شوند و به وزارت علوم وابسته شوند.

وی درباره تعداد ظرفیت دانشجوی مراکز آموزش عالی وابسته به دستگاه های اجرایی گفت: در مجموع ۲۲ هزار دانشجو بیشتر در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد و بخشی از آن هم در مقطع دکتری این مراکز تحصیل می کنند.

شریعتی نیاسر تاکید کرد: مصوبه شورای عالی اداری قانون است و بر اساس قانون این مراکز باید از دستگاه های اجرایی منتزع و به وزارت علوم وابسته شوند. از سال آینده این اتفاق باید بیافتد و در غیر این صورت شورای عالی اداری باید تصمیم گیری کند و هر تصمیمی لازم است اتخاذ شود. وزارت علوم در این موضوع تابع قانون است و مصوبه شورای عالی اداری برای ما جاری و نافذ است.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار