استخدام در آموزش و پرورش فقط از طریق آزمون استخدامی/ استخدام در پیش دبستانی نداریم

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

دانش آشتیانی: در دولت دوازدهم نمی‌مانم/استخدام معلمان حق‌التدریس فقط از طریق آزمون

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، فخرالدین احمدی دانش آشتیانی وزیر آموزش و پرورش امروز در گردهمایی معاونان آموزش ابتدایی و مدیران کانون‌های پرورش فکری کودکان و نوجوانان که در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار شد، در جمع خبرنگاران و در خصوص تبدیل وضعیت نیروهای قراردادی، اظهار داشت: استخدام از طریق آزمون استخدامی صورت می‌گیرد و همان‌طور که گفتیم نیروی انسانی برای ما بسیار اهمیت دارد و حتماً باید از طریق آزمون و صلاحیت‌هایی که افراد دارند،‌ وارد نظام تعلیم و تربیت شوند.

دانش‌آشتیانی اضافه کرد: افرادی که سابقه کار در آموزش و پرورش دارند می‌توانند در آزمون استخدامی شرکت کنند و به شرط قبولی ادامه کار دهند.

وی در خصوص استخدام مربیان پیش‌دبستانی خاطرنشان کرد: در این خصوص بحث استخدام نداریم، یعنی ما به محتواهای آموزشی پیش‌دبستانی نظارت می‌کنیم، اما دوره پیش دبستانی به شکل غیردولتی اجرا می‌شود.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به همکاری‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و آموزش و پرورش تصریح کرد: مهم این است شیوه‌هایی که در کانون اجرا می‌شود را در مدارس به‌خصوص مقطع ابتدایی پیاده‌سازی کنیم. یعنی استفاده از هنر، نقاشی، تئاتر و کتابخوانی را جزو برنامه‌های اصلی مدارس قرار دهیم.

دانش آشتیانی متذکر شد: تفاهم‌نامه مشترکی بین کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و معاونت ابتدایی در نظر گرفته شده است.

وی بیان داشت: در این خصوص باید کتاب‌های کانون را به داخل مدارس بیاوریم و مسئله مهم این است که مربیان دبستان را با استفاده از مربیان کانون با شیوه‌های قصه‌گویی و تئاتر آشنا کرده و آنها محتواهای درسی را فرا گیرند.

 

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار