دانش آموختگان علوم دریایی هنرستان های دریایی جذب ارتش می شوند

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار آموزش و پرورش اخبار

دانش آموختگان علوم دریایی هنرستان های دریایی جذب ارتش می شوند

فرمانده پایگاه دریایی خرمشهر و آبادان گفت:در صورت تقاضای هنرستان های دریایی خرمشهر و بندر امام خمینی، دانش آموختگان رشته های دریایی به استخدام نیروی دریایی ارتش درمی آیند.

به گزارش خبرنگار مهر، ناخدا یکم عرشه و ستاد نادر حمودی در نخستین همایش نجوم و علوم کاربردی در آن با محوریت دریا که در سالن آمفی تئاتر اتاق بازرگانی خرمشهر برگزار شد، اظهار کرد: تفاهمنامه ای میان نیروری دریایی ارتش و آموزش و پروش منعقد شده است که دانش آموزان فارغ التحصیل هنرستان های دریایی در رشته علوم دریایی به ارتش جذب شوند.

وی با بیان اینکه دو هنرستان دریایی یکی در خرمشهر و دیگری در بندر امام خمینی به آموزش رشته های دریایی می پردازند، افزود: فارغ التحصیلان از این هنرستان ها در صورت تقاضا و داشتن سلامت جسمی به استخدام ارتش در خواهند آمد و امنیت شغلی شان تامین خواهد شد.

فرمانده پایگاه دریایی خرمشهر و آبادان همچنین از احتمال انعقاد تفاهمنامه میان نیروی دریایی و سازمان فنی و حرفه ای برای آموزش علوم دریایی خبر داد و گفت: باید علوم دریایی اشاعه پیدا کند و در صورت رسیدن به تفاهم نهایی و امضا شدن تفاهمنامه با فنی و حرفه ای می توان آموزش های دریایی را با همکاری این سازمان نیز ترویج داد.

ناخدا حمودی با تاکید بر اینکه نیروی دریای تنها محدود به مباحث نظامی نیست، توضیح داد: دریا علم دریایی نیست بلکه علوم دریایی است و شامل رشته های مختلف می شود و دانش آموزان و دانشجویان در صورت ادامه تحصیل در این علوم می توانند در آینده سربازی در خدمت وطن باشند.

وی در ادامه بر اهمیت برگزاری همایش های این چنینی با محوریت علوم دریایی تاکید کرد و افزود: حضور و حمایت مسئولان از این همایش های کاربردی به نفع آینده است چرا که نجوم علمی کاربردی در زمینه های مختلف همچون ماهواره ها و عملیات نظامی است و کاربرد بسیاری در زندگی دارد.

فرمانده پایگاه دریایی خرمشهر و آبادان در پایان بیان کرد: علم نجوم می تواند راه را به سمت آسمان باز و دید را وسیع کند و همه نسبت به ترویج علم نجوم مسئول هستند.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار آموزش و پرورش اخبار