درآمد ماهانه مهندسی عمران در ایران چقدر است؟ + راه‌حلی برای خوش‌اشتغالی در رشته عمران

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

مهندسی عمران یکی از رشته‌های محبوب در ایران است و متقاضیان زیادی در این حوزه دارد.
درآمد ماهانه مهندسی در ایران چقدر است؟+ راه‌حلی برای خوش‌اشتغالی در رشته عمرانبه گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، مهندسی عمران یکی از شاخه‌های مهندسی است که به طراحی، نگهداری و ساخت سازه‌های مصنوعی مانند کانال‌ها، جاده‌ها، پل‌ها، سد‌ها و ساختمان‌ها می‌پردازد.

هدف از این رشته تربیت نیرو‌های متخصصی است که بتوانند در پروژه‌های مختلف عمرانی در زمینه‌های ساختمانی، راه‌سازی، پل‌سازی، سازه‌ها و بنا‌های آبی، جمع‌آوری و دفع فاضلاب و غیره مسئولیت طرح، محاسبه و اجرا و نظارت بر اجرا را بر عهده گیرند.

اگر این رشته از سه وجه مهاجرت پذیری، خود اشتغال‌زایی و استخدام بررسی کنیم، می‌توانیم بگوییم که ماهیت رشته عمران خوداشتغالزایی است و اصولا در ابتدا سرمایه کمی نیاز دارد.

درآمد رشته مهندسی عمران چقدر است؟
مهمترین بخش در مهندسی عمران، پروژه‌های عمرانی است که در کشور اجرا می‌شود، برای مثال می‌توان در طرح جاده چالوس یک پروژه عمرانی را به دست گرفت و به عنوان یک پیمانکار، کار را شروع کرد.

مهندسی محیط زیست، مهندسی ژئوتکنیک، مهندسی حمل و نقل، علوم زمین، علوم جوی، مهندسی قانونی، مهندسی شهری، مهندسی هیدرولیک، علم مواد، مهندسی سازه‌های دریایی، مدیریت سواحل، نقشه‌برداری و مهندسی سازه از جمله شاخه‌های علمی هستند که به بهبود پروژه‌های مهندسی عمران کمک می‌کنند؛ در رشته عمران در ابتدا باید پروژه‌های کوچک را شروع کرد و به مرور به سود ۲ برابری خواهیم رسید.

باید گفت پایه اصلی این رشته، کارهای پروژه‌ای است که فرد با خوداشتغال‌زایی می‌تواند به درآمد بالایی برسد اما اگر در یک شرکت یا ارگان خاصی مشغول به کار شوید، می‌توانید درآمد ۳ الی ۴ میلیون تومانی داشته باشید. درآمد کار‌های پروژه‌ای در این رشته بسیار خوب است و توصیه می‌شود افرادی که به این رشته رو می‌آورند، ابتدا مهارت لازم را کسب کرده و سپس کارهای پروژه‌ای را شروع کنند.

رشته مهندسی عمران مهاجرت پذیری بالایی دارد اما استخدام خاصی نیاز ندارد.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار