درخواست داوطلبان و نمایندگان برای تمدید کنکور نظام قدیم

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

تعدای از داوطلبان نظام قدیم کنکور و نمایندگان مجلس از وزارت علوم تقاضا دارند برگزاری کنکور نظام قدیم تا سال ۱۴۰۰ تمدید شود.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، جمعی از داوطلبان نظام قدیم که متقاضی کنکور 1400 هستند، در تماس با این خبرگزاری تقاضای تمدید برگزاری کنکور نظام قدیم را برای سال 1400 دارند.

آنها می‌گویند : “اگر بخواهند منابع آموزشی نظام جدید را تهیه کنند باید حدود یک میلیون تومان هزینه کنند و تمام آنها توانایی تأمین این رقم را ندارند.”

این درخواست در شرایطی است که پیش از این سازمان سنجش، با اعلام مصوبات بیست و چهارمین جلسه شورای سنجش و پذیرش دانشجو مورخ 22 مهر 99، تأکید کرد: مصوبه هفدهمین جلسه مورخ 26 اسفند 97 شورای سنجش و پذیرش دانشجو مجدداً تائید شد و از آزمون سراسری سال 1400 و بعد از آن، سنجش فقط با یک آزمون و بر مبنای دروس نظام آموزشی جدید 3-3-6  انجام می‌شود.

منصور غلامی وزیر علوم نیز در این باره گفته است: سال گذشته قرار بود نظام قدیمی‌ها را از کنکور حذف کنیم ولی به دلیل اینکه تعداد داوطلبان نظام قدیم قابل توجه بود فرصت حضور فراهم شد تا نظام قدیمی‌ها در کنکور سال 99 شرکت کنند آماری که به تازگی سازمان سنجش به ما ارائه شده (80 هزار داوطلب) نشان می‌دهد تعداد داوطلبان نظام قدیم به میزانی نیست که بتوان برای آنها آزمون جداگانه‌ای برگزار کرد.

با این حال احمد نادری عضو کمیسیون آموزش مجلس درباره ارزیابی خود از سرانجام پیگیری‌های تمدید کنکور نظام قدیم تا سال 1400 ، تعداد داوطلبان کنکور نظام قدیم را 600 هزار نفر! اعلام کرده و گفته بود: نظر من این است که حتما سازمان سنجش نسبت به این موضوع تمکین خواهد کرد چرا که حدود 600 هزار داوطلب برای کنکور نظام قدیم در کشور داریم.

با این وجود برخی نمایندگان مجلس هم از وزارت علوم و سازمان سنجش تقاضا دارند که به خواسته این تعداد از داوطلبان توجه کنند و کنکور نظام قدیم را یکبار دیگر برای سال 1400 تمدید کنند.

محمد وحیدی، نایب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس درباره دو خواسته جامعه از مجلس و مسئولان اظهار کرد: بحث تمدید کنکور نظام قدیم مطالبه جدی داوطلبان است که در سطح کشور مطرح می‌شود و از سوی دیگر سازمان سنجش اعلام کرده که در سال 1400 کنکور فقط به شیوه نظام جدید برگزار خواهد شد.

وی افزود: تقاضا داریم سازمان سنجش و وزارت علوم ارزیابی مجدد داشته باشند و مطالبات داوطلبان پشت کنکور را در نظر بگیرند.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار