دردسرهای میزبانی فوتسال جام باشگاه‌های آسیا

دسته ها: اخبار

تلاش کمیته فوتسال بعد از چند سال برای گرفتن میزبانی یک دوره مسابقات فوتسالی سرانجام امسال به ثمر نشست و کنفدراسیون فوتبال آسیا، ایران را به عنوان میزبان مسابقات فوتسال جام باشگاه‌های آسیا معرفی کرد.

با قهرمانی تاسیسات دریایی در لیگ برتر، این تیم نماینده کشورمان در جام باشگاه‌های آسیا خواهد بود. ستاد برگزاری جام باشگاه‌های آسیا هم در سال جدید فعالیت خود را با ریاست عباس ترابیان آغاز کرد و دو سالن آزادی و پیامبر اعظم را به عنوان سالن‌های اصلی مسابقات به کنفدراسیون فوتبال آسیا معرفی کرد.

با این حال این ستاد خبر نداشت که سالن آزادی برای مسابقات لیگ جهانی والیبال رزرو شده و امکان برگزاری فوتسال جام باشگاه‌های آسیا در مردادماه در این سالن امکان‌پذیر نیست.

عباس ترابیان، رئیس ستاد بازی‌های جام باشگاه‌های آسیا با اعلام این خبر، گفت: سالن آزادی تنها آبروی ایران است و ما هم آنرا به «AFC» معرفی کردیم ولی تصور نمی‌کردیم که این سالن را برای مسابقات لیگ جهانی والیبال رزرو کرده باشند. این مسابقات هم خیلی مهم است و تمام ایرانی‌ها درگیر آن می‌شوند و برای همین برگزاری جام باشگاه‌های آسیا در سالن آزادی منتفی شد.

وی افزود: علاوه بر بحث سالن، موضوع هتل‌ها و محل اسکان تیم‌ها هم مطرح شده است. شما تصور کنید ۱۱ تیم با تمام بازیکنان و کادر فنی به همراه ۴۰ مسئول کنفدراسیون فوتبال آسیا به ایران خواهند آمد. ما باید برای این موضوع هم پیش بینی‌های لازم را داشته باشیم.

ترابیان تاکید کرد: ضمن اینکه در همان مقطع زمانی قرار است یک دوره مسابقات کُشتی در ایران برگزار شود. برای همین مشکلاتی در این زمینه داریم و سه تورنمنت به هم گره خورده است.

رئیس ستاد بازی‌های جام باشگاه‌های آسیا درباره راهکار حل این مشکلات گفت: یکی از گزینه‌ها، تغییر شهر میزبان و برگزاری مسابقات در اصفهان است. ما باید با AFC در این زمینه رایزنی کنیم. اصفهان قبلا امتحان خود را پس داده است. ضمن اینکه تاسیسات دیگر برای تهران نیست و نماینده ایران در جام باشگاه‌های آسیاست. باید بعد از جمعبندی و رایزنی با کنفدراسیون فوتبال آسیا، در این‌باره تصمیم بگیریم.(مهر)

اخبار