در زمان سرگیجه از مصرف این غذاها خودداری کنید

دسته ها: اخبار سلامت اخبار

مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری های ایالات متحده اعلام کرده که بین سالهای 2001 تا 2004، 69 میلیون نفر از افراد بالای 69 سال در این کشور، تجربه اختلال دهلیزی را داشته اند.

به نقل از آوای سلامت ، سیستم دهلیزی در مغز به شما این اجازه را می دهد که بایستید، آزادانه حرکت کنید و تعادلتان را حفظ نمایید. سرگیجه یکی از توابع اختلال دهلیزی است. البته علل دیگر ابتلا به این عارضه عبارتند از میگرن، صدمات به سر، شرایط درونی گوش و تشنج. علاوه بر درمان های پزشکی، در صورت لزوم، یک رژیم غذایی سالم ممکن است علائم سرگیجه را در شما بهبود بخشد.

توصیه ها بر این است که در هنگام سرگیجه از مصرف 4 گروه عمده غذایی اجتناب کنید:

غذاهای شور: یک رژیم غذایی پرسدیم می تواند تعادل مایعات را در بدن شما به هم بزند و افزایش خطر ابتلا به سرگیجه را شعله ور کند. این در حالی است که یک چهارم قاشق چای خوری نم، حاوی 600 میلی گرم سدیم است؛ یعنی بیش از یک سوم میزان نیاز روزانه یک فرد بزرگسال به سدیم. از آنجایی که تمامی غذاها به طور معمول حاوی سدیم هستند، نمک بیش از حد، غذاهای شور، سبزیجات کنسرو شده و منجمد و غذاهای پردازش شده، چیپس های سیب زمینی ،کراکر و چوب شور را از رژیم غذایی خود حذف کنید. جایگزین های مغذی برای این غذاها عبارتند از سبزیجات تازه، سوپ خانگی، پاپ کورن، چاشنی ها و گیاهان.

مواد غذایی شیرین: مواد غذایی شیرین شده با قندهای مصنوعی نیز همان خاصیت غذاهای شور را در برهم زدن تعادل مایعات بدن دارند. غذاهایی مانند میوه های تازه یا منجمد، غلات سبوس دار، چای گیاهی شیرین نشده را جایگزین شربت ذرت با فروکتوز بالا، آب نبات، مربا، ژله، نان شیرین، نوشابه ها، غلات شیرین و انواع کیک کنید تا تجربه سرگیجه در شما کاهش یابد.

گوشت های فراوری و پنیرهای کهنه: این دو محصول حاوی اسیدآمینه تیرامین هستند که خود یک ماشه برای بروز علائم میگرن است. اگر شما مستعد ابتلا به سرگیجه و میگرن توامان هستید، از غذاهایی مانند پپرونی، کالباس، سوسیس، جگر پخته، پنیر کهنه، موتزارلا، و … پرهیز کنید. در عوض می توانید از جایگزین هایی مانند ماهی و گوشت تازه، پنیر کوتاژ، پنیر ریکوتا و پنیر امریکایی استفاده کنید. از طرفی در صورت استفاده از فرآورده های لبنی و ایجاد دردهای میگرنی یا علائم گوارشی، انتخاب جایگزین های غیرلبنی از جمله توفو، شیربرنج و پنیر سویا می تواند مناسب باشد.

آجیل و دانه ها: انواع مغز آجیل و دانه ها از جمله بادام زمینی، کره بادام زمینی، گردو، دانه کدو تنبل، دانه کنجد و … اگرچه برای سلامت قلب مفیدند، ولی حاوی تیرامین هستند. شما می توانید برای حفظ سلامت قلب، از چربی های سالم کم تیرامین مانند روغن کانولا، روغن زیتون، ماهی قزل آلا، آووکادو، استفاده کنید. اگر مستعد ابتلا به میگرن نیستید، فراموش نکنید که باید آجیل شور، دانه ها و کره مغزها را برای بهبود تعادل مایعات در بدن، از رژیم غذایی خود حذف کنید.
سلامت نیوز: در زمان سرگیجه از مصرف این غذاها خودداری کنید

اخبار سلامت اخبار