در سال ۹۶ هیچ‌ اقدامی برای اشتغال‌زایی در گتوند صورت نگرفته است/ گتوند ۳ هزار بیکار دارد

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

در سال ۹۶ هیچ‌ اقدامی برای اشتغال‌زایی در گتوند صورت نگرفته است/ گتوند ۳ هزار بیکار دارد

نماینده گتوند و شوشتر گفت: در سال ۹۶ هیچ‌ اقدامی برای اشتغال‌زایی در گتوند صورت نگرفته است.

به گزارش خبرگزاری فارس از گتوند، سهراب گیلانی عصر امروز در جلسه شورای اشتغال شهرستان گتوند، اظهار کرد: در سال ۹۶ هیچ‌ اقدامی برای اشتغال‌زایی در گتوند صورت نگرفته است.

وی افزود: هیچ‌چیز مهم‌تر از امر اشتغال نیست و مردم در این‌ زمینه به‌طورجدی گله‌مند هستند به‌ویژه جوانان دهه هفتادی که باید فکر اساسی برای اشتغال آن‌ها کرد.

نماینده گتوند و شوشتر در مجلس بابیان اینکه بین ۳ هزار تا ۳ هزار و ۸۰۰ بیکار در گتوند و حدود ۶ هزار بیکار در شوشتر وجود دارد، عنوان کرد: ۷۰ درصد کار و معیشت مردم گتوند وابسته به کشاورزی و دام‌پروری است و اگر مشکلات مربوط به آن حل شود، معضل بیکاری نیز در گتوند رفع می‌شود.

وی گفت: گتوند علاوه بر اراضی حاصلخیز کشاورزی، دارای معادن خوبی است و می‌توان در آن بخش نیز سرمایه‌گذاری کرد.

گیلانی ضمن گلایه‌مندی از اداره کل جهاد کشاورزی خوزستان، بیان کرد: سال گذشته چنگلوایی وعده انجام آبیاری تحت‌فشار ۱۱/۵ هزار هکتار از مزارع شمال و شرق گتوند را داد اما اقدامی در این زمینه صورت نگرفت.

نماینده مردم گتوند و شوشتر در مجلس شورای اسلامی افزود: البته دولت اقداماتی خوبی نیز در گتوند داشته ازجمله آنکه در ۲ سال گذشته روستاهای گتوند برق‌کشی شدند و مشکل آب شرب آن‌ها نیز در دست اقدام است که جای تقدیر دارد.

وی با تأکید بر ضرورت برمی‌گزینی، اظهار کرد: در طرح‌های اشتغال‌زای گتوند اجازه جذب نیرو از سایر شهرستان‌ها را نمی‌دهیم و در برابر آن می‌ایستیم.

گیلانی بابیان اینکه مسئولان باید شرکت کشت ‌و صنعت کارون را دریابند، گفت: واگذاری این شرکت به بخش خصوصی، ضربه بزرگی به مردم شوشتر و گتوند بود. در بسیاری از اراضی این شرکت، نیشکر کشت نمی‌شود، چرا آن‌ها به مردم واگذار نمی‌شود؟

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار