در هر منطقه از شهر اهواز يك پارك بانوان احداث شود

دسته ها: اخبار

همزمان با جشنهای سی و ششمین سالگرد پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی بزرگترین و مجهزترین پارک ویژه بانوان استان در زمینی به مساحت 5 هکتار در منطقه 4 کلانشهر اهواز افتتاح و مورد بهره برداری قرار گرفت.
 
نماینده ولی فقیه در خوزستان و امام جمعه اهواز در آیین بهره برداری از این پارک گفت: در دوران رژیم شاه، برخی امکانات وجود داشت، اما مردم نمی توانستند از این امکانات استفاده کنند.

آیت ا… ‘سید محمد علی جزایری’ افزود: در آن دوران باشگاهی مثل ‘گلف’ در اهواز، امکانات مناسبی داشت اما به این دلیل که مسوولیت اصلی بر عهده کشورهای خارجی بود، و به دلیل رعایت نشدن موازین اسلامی مردم نمی توانستند از این امکانات استفاده کنند.

وی ادامه داد:  اکنون به برکت انقلاب اسلامی و جوانان، نظام اسلامی در کشور حاکم است و خانواده ها می توانند با خیال راحت اجازه فعالیت را به جوانان خود بدهند.
 
حجت الاسلام قربانعلی سعادت نیا رییس شورای اسلامی شهر اهواز از دیگر سخنرانان این مراسم بود. وی در بیانات خود اظهار داشت: تلاش بر اين است كه در هر منطقه از شهر اهواز يك پارك بانوان احداث شود.
 
وی افزود: پاسخگویی به نياز استان خوزستان براي دريافت خدمات بهتر، وحدت و همدلي مسئولان را لازم دارد. بنابراين بايد با وحدت و همدلي به مطالبات مردم استان و شهر اهواز پاسخ گفت.
 
سعادت ​نيا ادامه داد: اين وحدت و همدلي بايد حول محور ولايت باشد و مهم آن است که با صبوري و درايت به مشكلات و مطالبات بر زمين مانده مردم اهواز پاسخ گفت اما متاسفانه كند بودن مسير تحقق مطالبات موجب شده معضلي به نام ريزگردها نيز به اين مشكلات اضافه شود.
 رييس شوراي شهر اهواز گفت: بنابراين لازم است با همدلي، درايت و در سايه ولايت امور را مديريت كنيم تا بتوانيم معضلات و مشكلات مردم را برطرف سازيم.
 
سعادت​نيا افزود: نمايندگان مجلس، اركان عالي دولت و شوراي اسلامي شهر بايد به دور از حواشي به تحقق اين امر مهم بپردازند.
 
وي گفت: آنچه كه امروز نياز انقلاب اسلامي در خوزستان است پاسخ به مطالبات مردم است و بانوان نيز مطالباتي دارند كه پارك ويژه بانوان يكي از مطالبات آن​ها بوده است كه امروز شاهد به بهره​برداري رسيدن اين پروژه بوديم.
 
رييس شوراي شهر اهواز گفت: تا پايان امسال يا اوايل سال آينده دومين پارك بانوان نيز در يكي از مناطق اهواز به بهره​برداري مي​رسد.
 
سید خلف موسوی شهردار اهواز نیز در آئین افتتاح پارک بانوان  اظهار کرد: این پارک شامل یک مجموعه فرهنگی و ورزشی گسترده برای بانوان اهوازی است که با اعتبار بالغ بر 45 میلیارد ریال به بهره برداری رسید.

وی با بیان اینکه  پارک بانوان در مساحتی حدود 5 هکتار بنا گردیده، افزود: زمین‌های ورزشی فوتبال، بسکتبال، والیبال، پیست دوچرخه‌سواری و سالن‌های ورزشی سرپوشیده از دیگر امکانات این پارک است.
 
موسوی تصریح کرد: خاکریزی و درختکاری، احداث آبنماها، احداث سرویس‌های بهداشتی،‌ نورپردازی و سایر موارد لازم در این پارک انجام شده است.
 
شهردار کلانشهر اهواز بهره‌برداری از پارک بانوان اهواز را با کاربری استفاده بانوان عنوان کرد و افزود: استتار و پوشش این پارک برای آسایش بانوان اهوازی به صورت کامل وجود دارد و با دیوارکشی و استقرار نیروهای شهرداری این امنیت برقرار است.
 
گفتنی است پارك بانوان اهواز در بلوار گلستان، حدفاصل صدا و سيما و شهرداري منطقه چهار ایجاد شده است. مساحت پارک بانوان 4 هكتار بوده و دارای 12 هزار مترمربع فضاي سبز، سالن سرپوشيده با مساحت 2496 مترمربع و همچنین 580 مترمربع ساختمان​هاي جانبي است.

اخبار