دستورالعمل میهمانی دانشجویان دانشگاه آزاد به محل سکونت ابلاغ شد

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی «دستورالعمل میهمانی دانشجویان به محل سکونت خانواده جهت پیشگیری از شیوع بیماری کرونا» را ابلاغ کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابراهیم کلانتری معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی «دستورالعمل میهمانی دانشجویان به محل سکونت خانواده جهت پیشگیری از شیوع بیماری کرونا» را به رؤسای استان ها، واحدها، مراکز آموزشی و معاونت آموزش های عمومی و مهارتی (سما) ابلاغ کرد.

در این دستورالعمل آمده است: با توجه به شرایط خاص پیش آمده در کشور به واسطه شیوع بیماری کرونا و به منظور رضایت خاطر دانشجویان و ایجاد آرامش و رفع دغدغه های خانواده ها و جلوگیری از ترددهای بی مورد و خطرات ناشی از آن و همچنین یشگیری از سرایت ویروس کرونا، تسهیلاتی برای مهمانی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی در نیمسال اول سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ در نظر گرفته شده است.

براساس این دستورالعمل؛ به منظور کاهش تردد دانشجویان بین محل سکونت و تحصیل و تأثیر آن در مهار بیماری کرونا، یک نیمسال مهمانی دانشجویان در تمامی مقاطع تحصیلی به شهر محل سکونت با توجه به شرایط دارا بودن شرایط عمومی مندرج در شیوه‌نامه نقل و انتقال دانشجویی، دایر بودن رشته/گرایش دانشجو در واحد دانشگاهی مقصد، تأیید عدم مغایرت محل سکونت با واحد مقصد انتخابی دانشجو و موافقت واحد دانشگاهی مبدأ و مقصد امکانپذیر است.

واحدهای دانشگاهی مبدأ و مقصد موظفند براساس مدارک بارگذاری شده در سامانه درخواست دانشجو را بررسی و در صورت احراز صحت مدارک (تطابق مدارک محل سکونت با واحد مقصد انتخابی دانشجو) در اسرع وقت نسبت به اعلام نظر و تکمیل فرآیند درخواست دانشجو در سامانه منادا اقدام کنند.

واحدهای دانشگاهی مقصد موظفند حداکثر ظرف یک ماه پس از ثبت نام، نسبت به واریز شهریه ثابت و هزینه جبرانی اخذشده از دانشجویان میهمان به حساب واحد دانشگاهی مبدأ اقدام کنند.

براساس بندهای این دستورالعمل؛ مدارک و مستندات لازم برای ثبت میهمانی، مدارک محل سکونت اعم از سند منزل یا اجاره نامه معتبر و تصویر تمامی صفحات شناسنامه دانشجو است.

در این دستورالعمل تأکید شده است که میهمانی دانشجویان دوره های دکتری تخصصی و خودگردان به سایر واحدهای دانشگاهی نیز امکانپذیر است.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار