دستورالعمل پرداخت تسهیلات 1.5 میلیارد دلاری اشتغال در کمیسیون اجتماعی دولت تصویب شد

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

دستورالعمل پرداخت تسهیلات 1.5 میلیارد دلاری اشتغال در کمیسیون اجتماعی دولت تصویب شد

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، از نهایی شدن آئین‌نامه نحوه پرداخت تسهیلات 1.5 میلیارد دلاری صندوق توسعه ملی در کمیسیون اجتماعی دولت خبر داد و گفت:‌ هفته آینده این آئین‌نامه در هیأت دولت بررسی می‌شود.

علی ربیعی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، با اشاره زمان ابلاغ دستورالعمل نحوه تخصیص تسهیلات یک و نیم میلیارد دلاری صندوق توسعه ملی با هدف توسعه اشتغال روستایی و عشایری، اظهار داشت: دستورالعمل نحوه تخصیص منابع در کمیسیون اجتماعی دولت نهایی شده است.

وی افزود: پس از تصویب نهایی در کمیسیون اجتماعی دولت به احتمال زیاد هفته آینده یکشنبه یا چهارشنبه در دستور کار هیأت دولت قرار خواهد گرفت.

ربیعی افزود: آئین‌نامه تخصیص این منابع به تصویب رسیده است که بر همین اساس 50 درصد آن در سطوح ملی تخصیص داده خواهد شد و 50 درصد مابقی معادل ریالی 2500 میلیارد تومان از منابع صندوق توسعه ملی در اختیار استان‌ها و شهرستان‌ها و در سطوح استانی با تصمیم کارگروه‌های استانی تخصیص داده می‌شود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه 50 درصد از این منابع در اختیار فرمانداری‌ها قرار می‌گیرد، گفت: فرمانداری‌ها بر اساس مزیت‌ها و کسب و کارهایی که دارای پتانسیل اشتغال‌زایی هستند، تسهیلات را اختصاص می‌دهند.

وی همچنین درباره نقش تعاونی‌ها در زمینه ایجاد اشتغال و دریافت منابع صندوق توسعه ملی، گفت: تعاونی‌ها بیشترین بهره را از تسهیلات توسعه اشتغال روستایی می‌برند و تا جایی که افراد در این قالب در طرح‌های اشتغال‌زایی مشارکت کنند، بهره‌وری بیشتری خواهند داشت.

به گزارش فارس، طبق اعلام سازمان برنامه و بودجه کل کشور تسهیلات 1.5 میلیارد دلاری صندوق توسعه ملی به ریال تبدیل شده و منابع حاصل از آن برای توسعه اشتغال در روستاها و عشایر، نواحی مرزی و سرمایه‌ در گردش بنگاه‌های تولیدی اختصاص پیدا می‌کند.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار