دستور به رؤسای دانشگاه‌ها برای برنامه‌ریزی پیرامون رشد اشتغال فارغ التحصیلان

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

دستور به رؤسای دانشگاه‌ها برای برنامه‌ریزی پیرامون رشد اشتغال فارغ التحصیلان

معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم با ابلاغ بخشنامه‌ای به روسای دانشگاه‌های کشور از آنان خواست تا برای رشد مستمر و دقیق اشتغال فارغ‌التحصیلان خود برنامه‌ریزی کنند.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری فارس به نقل از اداره کل روابط عمومی وزارت علوم، مسعود برومند معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم با ابلاغ بخشنامه‌ای به روسای دانشگاه‌های کشور از آنان خواست تا برای رشد مستمر و دقیق اشتغال فارغ التحصیلان خود برنامه ریزی کنند.
متن کامل این بخشنامه به شرح زیر است:
« احتراماً، همانگونه که مستحضرید برنامه‌های دانشگاه‌های کشور و وزارت متبوع بسیار وابسته به بازخوردهای دقیق و مناسب از عملکرد و شرایط محیطی حاکم بر آموزش عالی کشور است.
یکی از شاخص های مهم در ارزیابی‌ها و تصمیم گیری‌های مرتبط، درصد فارغ التحصیلان شاغل هر رشته و دانشگاه است. این شاخص می تواند درک مناسبی از کیفیت علمی و مهارتی فارغ التحصیلان و همچنین بازار کار و نیازهای کشور باشد، لذا طبق ابلاغیه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی وزارت عتف، دانشگاهها مکلفند نسبت به رشد مستمر و دقیق اشتغال فارغ التحصیلان خود برنامه‌های مناسبی را برای بهبود این شاخص تدوین و به اجرا گذارند.
براین اساس ضروری است که دانشگاه‌ها برای اجرای این امر تمهیدات لازم را فراهم و با بکارگیری مناسب دفاتر ارتباط با صنعت، انجمن های فارغ التحصیلان و دیگر ظرفیت های موجود، شیوه مناسبی برای این امر تدوین و به اجرا گذارند.
خواهشمند است ضمن بهره برداری از نتایج کیفی و ارزشمند اینگونه بررسی‌ها، نسبت به تکمیل و ارسال گزارش های شش ماهه مطابق فرم های پیوست، در سامانه « مپفا» مساعدت فرمایید.
طبق برنامه ریزی های صورت گرفته انتظار می‌رود اولین گزارش از دانشگاه‌ها در خردادماه دریافت شود.»

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار