دستگیری آدمکش حرفه‌ای پس از 30 سال زندگی مخفیانه

دسته ها: اخبار حوادث اخبار

دستگیری آدمکش حرفه‌ای پس از 30 سال زندگی مخفیانه

مردی که از 29 سال قبل به اتهام همدستی در چهار جنایت تحت تعقیب پلیس بود، پس از دستگیری به جنایت خود اعتراف کرد. همدست متهم 26 سال قبل اعدام شده بود.

بیست و هشتم اردیبهشت سال 1365 یکی از روستاییان بخش بندر ریگ شهرستان گناوه با حضور در پاسگاه شهربانی، از کشته شدن زوج میانسال همسایه شان خبر داد. ماموران با اعزام به محل مشاهده کردند هیچ وسایلی از این خانه سرقت نشده و قربانیان با شلیک گلوله کشته شده اند.

همزمان با شروع تحقیقات، سرنخ هایی کشف و معلوم شد مرد میانسال با پسرش به نام علی اختلاف هایی داشته است.

علی نیز همزمان با این جنایت ناپدید شده بود. مرد جوان در این مرحله به عنوان تنها مظنون این دو قتل تحت تعقیب پلیس قرار گرفت تا این که دو ماه پس از وقوع این جنایت، مخفیگاه علی شناسایی و او دستگیر شد. متهم به قتل با انتقال به شهربانی در بازجویی به اظهارات ضد و نقیض پرداخت تا این که پس از یک هفته اعتراف کرد با همدستی دوستش امرالله به این جنایت خونین دست زده است.

متهم به قتل در اظهاراتش گفت: با پدر و نامادری ام اختلاف داشتم و از آنها کینه به دل گرفته بودم و قصد داشتم هر طوری شده، از این دو نفر انتقام بگیرم. موضوع را با دوستم در میان گذاشتم که او هم در اجرای نقشه با من همراه شود. روز حادثه من و دوستم در حالی که هر دو مسلح بودیم وارد خانه پدری ام شدیم. من با شلیک گلوله، پدرم را کشتم و دوستم امرالله نیز با گلوله، جان نامادری ام را گرفت. در حالی که تحقیقات پلیس برای دستگیری همدست متهم ادامه داشت، ماموران اطلاع یافتند این متهم و همدست فراری اش از چند سال پیش به اتهام همدستی در قتل دو نفر در برازجان و بندر دیلم تحت تعقیب هستند.

متهم با افشای راز این دو جنایت، دوباره بازجویی شد و اعتراف کرد با همدستی امرالله این دو جنایت را رقم زده است. به این ترتیب تلاش پلیس برای دستگیری همدست فراری او بی نتیجه ماند تا این که علی محاکمه و به قصاص محکوم شد و حکم مجازات وی مدتی بعد توسط قضات دیوان عالی کشور تائید و علی سال 1368 به دار مجازات آویخته شد. با این حال پرونده امرالله همچنان در مراجع قضایی و انتظامی مفتوح بود. با گذشت حدود 29 سال از وقوع جنایت، ماموران دو روز پیش خبردار شدند امرالله به بندر ریگ بازگشته و در خانه یکی از اقوامش مخفی شده است. کارآگاهان جنایی پلیس آگاهی با هماهنگی قضایی به محل مورد نظر اعزام شده و متهم به قتل را که فردی 52 ساله بود، دستگیر کردند.

متهم به قتل با انتقال به پلیس آگاهی در بازجویی به همدستی با مرد اعدام شده در کشتن نامادری وی و همدستی در قتل دو مرد دیگر اعتراف و عنوان کرد: من و علی سال ها پیش دو نفر را کشتیم. بعد از مدتی او به من گفت با پدر و نامادری اش اختلاف دارد و از من خواست در کشتن این دو نفر با او همراه شوم که پذیرفتم و نامادری اش را با شلیک گلوله از پا درآوردم. از آن زمان با هویت های جعلی در شهرهای شرق کشور مخفیانه زندگی می کردم. با گذشت حدود 29 سال از وقوع این جنایت و به گمان این که هویتم فاش نمی شود، بازگشتم و مهمان خانه یکی از اقوام شدم، اما پلیس سرانجام دستگیرم کرد.

سرهنگ اکبر قاسمی، فرمانده انتظامی شهرستان گناوه در این باره به جام جم گفت: متهم پس از اعتراف به همدستی در چهار جنایت، روانه زندان شد. تحقیقات تکمیلی از متهم برای مشخص شدن انگیزه اش از این جنایت ها و رازگشایی از دیگر جرایم احتمالی وی ادامه دارد.

اخبار حوادث اخبار