دستگیری بازپرس قلابی

دسته ها: اخبار

رسیدگی به این پرونده همزمان با گزارش بازپرس سابق جنایی در دادسرا در دستور کار قرار گرفت. بررسی شکایت بازپرس سابق که حالا وکیل است، نشان می داد فردی هویت وی را جعل کرده و به بهانه حل مشکلات حقوقی، کلاهبرداری می کند. با دریافت این گزارش ،پرونده ای تشکیل و به دستور بازپرس شعبه ششم دادسرا تحقیقات برای شناسایی و دستگیری مرد کلاهبردار آغاز شد.

همزمان با شروع تحقیقات، ماموران، موفق شدند مردی را که در دام این بازپرس قلابی گرفتار شده بود، شناسایی کنند.

او در تحقیقات گفت: مشکل حقوقی داشتم تا این که زمان مراجعه ام به یکی از دادسرا با مردی آشنا شدم که مدعی بود بازپرس ویژه قتل تهران است و می تواند مشکلات حقوقی مرا حل کند اما در برابر آن باید مبلغی به او بپردازم. زمانی که به مرکز پلیس آمدم تازه متوجه شدم فردی که خود را بازپرس معرفی کرده، یک فرد شیاد است و قصدش ازاین کار کلاهبرداری بوده است.

جستجو ها ادامه داشت تا این که هویت متهم فراری شناسایی ومخفیگاه های وی زیر نظر گرفته شد. سرانجام مرد شیاد با مرد فریب خورده تماس گرفت و برای حل مشکل او درخواست پول کرد. ماموران با اطلاع از موضوع، آموزش لازم را به این مرد دادند و از او خواستند در محل ملاقات با متهم حاضر شود. در این مرحله با حضور وی در محل مورد نظر، ماموران درآنجا حاضر شده و محل قرار را به طور نامحسوس زیر نظر گرفتند و زمانی که متهم برای تحویل گرفتن پول نزد او آمد، دستگیر شد.

متهم برای ادامه تحقیقات به اداره پلیس آگاهی منتقل شد ودر اظهاراتش گفت: یک روز برای کاری به دادسـرا رفته بودم. زمانی که نوبت به من رسید ، فردی با شنیدن نامم، مرا با فردی که بازپرس ویژه قتل تهران بود ،اشتباه گرفت و گمان کرد من بازپرس هستم که به او گفتم اشتباه کرده و فقط فامیلی من با آن بازپرس شباهت دارد. همان موقع وسوسه شدم باجعل عنوان بازپرس ویژه قتل مردم رافریب داده و از آنها کلاهبرداری کنم که ناکام ماندم.

متهم با قرار قانونی روانه زندان شد. تحقیقات تکمیلی از وی برای مشخص شدن دیگر جرایم وی ادامه دارد.

تپش (ضمیمه چهارشنبه روزنامه جام جم)

اخبار