دستگیری خلافکار 19 ساله شمال تهران + عکس

دسته ها: اخبار

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از پلیس آگاهی تهران بزرگ، ۱۸ دی ماه ۹۳ فردی با مراجعه به کلانتری به مأموران اعلام کرد که توسط سرنشینان یک دستگاه موتورسیکلت طرح هوندا ۱۲۵ مورد زورگیری و سرقت گوشی تلفن همراه قرار گرفته است.

با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع زورگیری و به دستور شعبه چهارم بازپرسی دادسرای ناحیه ۳۴ تهران، پرونده جهت رسیدگی در اختیار پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

اظهارات مالباخته

مالباخته پس از حضور در پایگاه یکم پلیس آگاهی در اظهاراتش به کارآگاهان گفت:در ساعت ۲۲:۳۰ مورخه ۱۸ دی ماه ۹۳ در خیابان ولی عصر– جنب پمپ بنزین باغ موزه سینمایی- جهت خرید ساندویچ ایستاده بودم که یک دستگاه موتورسیکلت طرح هوندا ۱۲۵ مشکی با دو سرنشین حدودا ۲۲-۲۰ ساله به من نزدیک شد و سرنشینان آن به بهانه تماس اضطراری از من درخواست تلفن همراه کردند.

به قصد کمک، گوشی تلفن همراه خود را به آنها داده اما ناگهان سرنشین عقب موتور، چاقویی را به سمت من گرفت و با تهدید اقدام به زورگیری و سرقت وجوه نقد همراهم کرد.

دستگیری سرکرده گروه

با آغاز رسیدگی به پرونده و انجام چهره نگاری و بهره گیری از بانک اطلاعاتی پلیس آگاهی، یکی از مجرمان سابقه دار به نام «عباس . ن» (۱۹ ساله) که با وجود سن کم بارها به اتهام ارتکاب جرایم مرتبط با سرقت دستگیر و روانه زندان شده بود از سوی مالباخته شناسایی شد.

با شناسایی «عباس . ن» دستگیری وی در دستور کار کارآگاهان قرار گرفت و در محل سکونتش واقع در منطقه تجریش – خیابان اسداللهی، در مورخه ۱۹ بهمن دستگیر و در بازرسی از محل سکونتش تعدادی گوشی تلفن همراه دارای سابقه سرقت کشف شد.

متهم که چاره ای جز بیان حقیقت نداشت در همان تحقیقات اولیه ضمن معرفی همدستان خود و اعتراف به دهها فقره زورگیری و موبایل قاپی در مناطق شمالی شهر تهران عنوان داشت که گوشی های تلفن همراه مسروقه گران قیمت را به قیمت هر گوشی ۴۰۰ هزار تومان فروخته است.

شناسایی تعداد دیگری از مالباختگان

با توجه به کشف تعدادی از گوشی های تلفن همراه دارای سابقه سرقت، کارآگاهان موفق به شناسایی تعداد دیگری از شکات و مالباختگان شدند.

دو مالباخته که گوشی تلفن همراه آنها به صورت همزمان سرقت شده بود، پس از حضور در پایگاه یکم آگاهی و شناسایی اموال خود عنوان داشت:در داخل پارک نشسته بودیم که یک موتورسیکلت با دو سرنشین در مقابل پای ما ایستادند و ناگهان با تهدید چاقو هر دو نفر ما را مجبور کردند تا تمامی وجوه نقد و گوشی های تلفن همراه خود را به آنها بدهیم؛ زمانیکه دیدیم در صورت هرگونه مقاومت، سرنشین موتور هر دو نفر ما را چاقو خواهد زد به ناچار کلیه وجوه نقد و گوشی های تلفن همراه خود را به آنها دادیم.

دستگیری سایر اعضای گروه سارقان زورگیر

در ادامه رسیدگی به پرونده، دیگر اعضای گروه سارقان به نام های حمید (۲۱ساله)، فردین (۲۷ساله)، مصطفی (۱۸ ساله)، ولی (۲۵ ساله) و مخفیگاه های آنها در خیابان گلابدره و محدوده امامزاده قاسم شناسایی و به صورت همزمان، دستگیر شده و به پایگاه یکم پلیس آگاهی منتقل شدند.

متهمان دستگیر شده که به مصرف مواد مخدر از نوع «گل» اعتیاد دارند صراحتا به زورگیری به شیوه تک یا دو موتوره و با استفاده از انواع موتورسیکلت های طرح هوندا ۱۲۵ و همچنین پالس اعتراف کردند.

رییس پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ با اعلام این خبر، افزود: با اعتراف صریح متهمان به دهها فقره زورگیری در مناطق شمال شهر تهران و به جهت شناسایی دیگر جرایم ارتکابی و همچنین سایر شکات و مالباختگان، دستور انتشار بدون پوشش تصاویر متهمان از سوی مقام قضایی صادر شده است.

سرهنگ کارآگاه رحیم فرزام گفت: از کلیه شکات و مالباختگانی که موفق به شناسایی تصویر متهمان شدند دعوت می شود تا برای پیگیری شکایات خود به نشانی پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ واقع در اتوبان صدر (مسیر شرق به غرب)– ابتدای خیابان شهید قلندری شمالی مراجعه کنند.

اخبار