دستگیری قاتلان فراری در مسیر بازگشت به محل جنایت

دسته ها: اخبار

به گزارش جام جم، رسیدگی به این پرونده روز های پایانی سال 92 همزمان با قتل مرد مغازه داری در کرمان در دستور کار پلیس قرار گرفت. تیم جنایی پس از حضور در محل دریافتند این مرد با شلیک گلوله به قتل رسیده است. تحقیق از شاهدان نیز نشان داد، 3 مرد پس از درگیری با مقتول او را با شلیک گلوله به قتل رسانده بودند.

در این مرحله تصاویر رایانه ای متهمان فراری و مشخصات خودروی آنها در اختیار گشت های انتظامی قرار گرفت و از آنها خواسته شد به محض مشاهده خودرو، آن را متوقف کرده و متهمان را دستگیر کنند. در ادامه هویت مهاجمان شناسایی شد، اما زمانی که ماموران برای دستگیری آنها وارد عمل شدند، متــهمان فرار کرده بودند.

دستگیری قاتل و همدستانش

2 روز پیش ماموران به سرنخ هایی دست یافتند که نشان می داد خودروی متهمان در یک جایگاه سوخت در شهر باغین در 30 کیلومتری کرمان توقف کرده و در حال سوختگیری است.

ماموران در قالب 2 گروه عملیاتی به آنجا اعزام شده و جایگاه سوخت را محاصره کرده و زمانی که خودروی متهمان قصد خروج از جایگاه سوخت ر ا داشت، آن را متوقف و هر 3 متهم را دستگیر کردند.

متهمان با انتقال به پلیس آگاهی، اعتراف کردند که در قتل مرد مغازه دار نقش داشته اند.

اعتراف به جنایت کینه جویانه

یکی از متهمان که عامل جنایت بود به پلیس گفت: روز حادثه برای خرید مواد خوراکی به مغازه مقتول رفتم که بر سر قیمت یک کالا با هم مشاجره کردیم و بی آن که خرید کنم آنجا را ترک کردم. سپس سراغ دوستانم رفتم و ماجرای مشاجره ام با مرد مغازه دار را برای آنها تعریف کردم و 3 نفری تصمیم گرفتیم برای انتقام به آنجا برویم و مغازه را تخریب کنیم.

وی ادامه داد: در حالی که مسلح بودم، 3 نفری به مقابل مغازه مرد 36 ساله رفتیم . دوستانم به هواخواهی از من پرداختند و مغازه او را به هم ریختند و بعد با وی درگیر شدند. با بالا گرفتن این درگیری من با سلاحم به سمت مغازه دار شلیک کردم. مدتی را در شهرستان جیرفت بودیم و بعد به شهرهای شمالی سفر کردیم و زندگی پنهانی مان را ادامه دادیم. بعد از گذشت 2 سال قصد بازگشت به کرمان را داشتیم که دستگیر شدیم.

سرهنگ یدالله حسن پور، رئیس پلیس آگاهی کرمان در این باره به جام جم گفت: با اعتراف متهم به قتل 2 همدست وی نیز گفته های او را تائید کردند. برای این 3 نفر قرار قانونی صادر شد و آنها روز گذشته پس از بازسازی صحنه قتل روانه زندان شدند. تحقیقات تکمیلی از آنها ادامه دارد.

اخبار