دلسوزی زنانه برای شوهری که دست بزن دارد

دسته ها: اخبار

پاسخ مشاور: هرچند ممکن است همسرتان نیز حرف‌هایی درباره شکایت شما و ادامه زندگی با شما داشته باشد ولی باید بدانید اگر رفتارهای اشتباه شوهرتان تغییر نکند، باز هم این اوضاع برای شما تکرار خواهد شد. بنا بر این لازم است این موضوع را به صورت ریشه‌ای حل کنید.

علت خشونت شوهر و خانواده‌اش را ریشه‌یابی کنید

توجه داشته باشید اینکه شما به خاطر احساسات و دلسوزی بخواهید به زندگی مشترک خود ادامه دهید، راه حل مناسبی نیست و به جای پیروی از عواطف، بهتر است در پی علت یابی و رفع آن در رفتارهای شوهرتان و خانواده‌اش باشید. اگر موفق شدید، آن‌گاه می‌توانید به ادامه زندگی مشترک فکر کنید، ولی تا زمانی که قادر نباشید بهانه خشونت را از همسرتان بگیرید، بازگشت شما و ادامه زندگی با وی دوام زیادی نخواهد داشت.

به توافقات جامع برسید

به احتمال زیاد اکنون به خاطر شکایت و به اجرا گذاشتن مهریه، شوهرتان از شما دلخوری بیشتری دارد و این مسئله را در آینده به رخ شما خواهد کشید. با این حال و اگر برایتان مقدور است سعی کنید با یکی از بزرگان فامیل جلسه‌ای ترتیب دهید و در آن نشست ضمن بیان خواسته‌ها و نظرات خود به توافقات جامع برسید.

از مخالفت صریح با شوهرتان بپرهیزید

اگر همسرتان بیماری روانی یا ضعف اعصاب دارد لازم است که حتما به روان‌شناس مراجعه کنید تا با طی فرآیند درمان، قدرت کنترل و تسلط بر رفتار در وی به وجود آید و شما نیز با فراگیری مهارت‌های زندگی مشترک و ارتباطی بتوانید در جلوگیری از به وجود آمدن زمینه بروز درگیری و خشونت، نقش زیادی داشته باشید.
این مسئله را نیز مد نظر داشته باشید که تفاوت‌های فردی و نوع تربیت خانوادگی در همه انسان‌ها، باعث به وجود آمدن اختلاف سلیقه شده است و شما باید ضمن تعدیل انتظارات خود و در نظر گرفتن شرایط شوهرتان به خواسته‌های وی احترام بگذارید و حتی اگر در مواردی با وی موافق نیستید، به جای مخالفت صریح، سعی کنید با بیان دلایل کافی وی را موافق دیدگاه خود کنید و با این کار از عصبانی شدن او جلوگیری کنید.

به دنبال تحمیل نظراتتان نباشید

فراموش نکنید تا زمانی که هر یک از زن یا شوهر فقط به دنبال تحمیل نظرات خود به دیگری باشد و هیچ توجهی به خواسته‌ها و انتظارات طرف مقابل نداشته باشد، اختلافات و درگیری‌ها نیز وجود خواهد داشت و هنگامی که این اختلافات به اوج خود برسد اگر یکی از طرفین قدرت آرام سازی و کنترل خشم را نداشته باشد آن‌گاه خشونت فیزیکی نیز اجتناب ناپذیر خواهد بود. (حسین محرابی، کار‌شناس ارشد روانشناسی/ خراسان)


*انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی در «جام جم سرا» لزوماً به معنای تایید یا رد محتوای آن نیست و صرفاً به قصد اطلاع کاربران بازنشر می‌شود.

اخبار