دنیا ۶۰۰ میلیون شغل جدید نیاز دارد

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

دنیا ۶۰۰ میلیون شغل جدید نیاز دارد

سازمان بین المللی کار در تازه ترین گزارش خود اعلام کرد: در حال حاضر بیش از ۲۱۰ میلیون بیکار در دنیا وجود دارد و تا سال ۲۰۳۰ میلادی نیازمند ۶۰۰ میلیون فرصت شغلی جدید هستیم.
به گزارش خبرنگار مهر به نقل از پایگاه خبری «پریمیم تامیز»، سازمان بین المللی کار در تازه ترین گزارش خود اعلام کرد که جمعیت بیکار جهان در حال حاضر، بیش از ۲۱۰ میلیون نفر است و تا سال ۲۰۳۰ میلادی باید ۶۰۰ میلیون شغل ایجاد شود.
این در حالی است که به گفته مقامات این نهاد بین المللی، نرخ بیکاری رسمی در جهان ۲۱۰ میلیون نفر است و معنی آن این است که تا سال ۲۰۳۰ میلادی، جهان نیازمند ۶۰۰ میلیون شغل جدید برای تامین جمعیت بیکار خود خواهد بود.
در این گزارش آمده که کار مقوله بسیار مهمی برای دولت ها است و باید تمامی دولت ها، زمینه اشتغال زایی را فراهم کنند و اگر به خواهیم به افراد منزلت دهیم، باید کار داشته باشند و همچنین برای محافظت و مقابله با فقر نیازمند شغل هستیم.
همچنین در جای دیگری از این گزارش آمده که چالش های زیادی بر سر آینده کار وجود دارد که از جمله آنها فناوری های جدید، نابرابری، بیکاری، مهاجرت و بی عدالتی را می توان نام برد.
در حال حاضر، مهاجرت یک مسئله جدی است که نمی توان آن را نادیده گرفت؛ ضمن اینکه برای جلوگیری از مهاجرت بیشتر نیازمند توسعه و سرمایه گذاری هستیم که کیفیت و ثبات کاری را ایجاد کند.
در گزارش سازمان بین المللی کار آمده که دولت ها، کارفرمایان و جوامع مدنی باید با کمک یکدیگر، به پیدا کردن راه حل برای چالش های آینده کار بپردازند.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار