دوره علوم پایه پزشکی دانشگاه آزاد کوتاه شد

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

دوره علوم پایه پزشکی دانشگاه آزاد کوتاه شد

مدیرکل دفتر توسعه آموزش علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: دوره علوم پایه در رشته پزشکی این دانشگاه برای دانشجویان ورودی سال ۹۶ کوتاه و تبدیل به چهار نیمسال تحصیلی شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دانشگاه آزاد، فرهاد ادهمی مقدم از اجرای طرح جدید برنامه آموزش دکتری حرفه ای رشته پزشکی در این دانشگاه خبر داد.

وی افزود: براین اساس دوره علوم پایه در رشته پزشکی کوتاه تر و تبدیل به چهار نیمسال تحصیلی شده که البته برای دانشجویان ورودی ۹۶ قابل اجراست.

مدیرکل دفتر توسعه آموزش علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به اجرای طرح جدید برنامه آموزش دکتری حرفه ای رشته پزشکی در این دانشگاه از سال تحصیلی آینده، اظهار داشت: در این طرح تعدادی از دروس بین علوم پایه و مرحله بعد از آن که مقدمات بالینی است و همچنین بین مرحله مقدمات بالینی و مرحله کارآموزی شناور شده است.

ادهمی مقدم تاکید کرد: همچنین برخی از دروس به صورت Organ Base (متکی بر عضو) در دوره علوم پایه ارائه می شود.

وی درخصوص مزایای ارائه دروس به صورت شناور خاطرنشان کرد: در گذشته دانشجویان علوم پایه پزشکی بعد از گذشت پنج نیمسال تحصیلی موظف به گذراندن امتحان جامع علوم پایه بودند که در صورت عدم قبولی حدود ۶ ماه از وقت آنها به هدر می رفت.

مدیرکل دفتر توسعه آموزش علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: با اجرای این طرح دانشجویان می توانند تا زمان برگزاری مجدد امتحان جامع تعدادی از دروس را بگذرانند.

ادهمی مقدم به راه اندازی دبیرخانه های تخصصی «شورای آموزش علوم پایه پزشکی، بهداشت و تخصصی»، «آموزش داروسازی و تخصصی»، «شورای آموزش دندانپزشکی و تخصصی»، «شورای آموزش پزشکی عمومی» و «شورای آموزش پزشکی تخصصی» در حوزه معاونت علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی اشاره کرد.

وی گفت: این دبیرخانه ها با هدف ارتقای ارزیابی و نظارت عملکرد واحدهای مجری علوم پزشکی، برنامه ریزی آموزشی و توسعه رشته های علوم پزشکی ایجاد می شود.

مدیرکل دفتر توسعه آموزش علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه براساس طرح آمایش سرزمینی توسعه رشته های علوم پزشکی دارای شرایط خاص و محدودی خواهد بود، افزود: واحدهای ساری و مشهد برای تاسیس دانشکده دندانپزشکی موافقت اصولی از وزارت بهداشت کسب کرده اند و درخواست واحد همدان برای رشته پزشکی عمومی نیز در مرحله بررسی است.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار