دوره معلمی ۹ ماهه برای پذیرفته شدگان آزمون استخدامی آموزش و پرورش

دسته ها: اخبار

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش از تخصیص سهمیه ۱۸۰۰ نفری برای معاونت متوسطه و تامین نیروی انسانی در شاخه فنی و حرفه‌ای خبر داد و گفت: این نیروها استادکار، هنرآموز و سرپرست بخش در هنرستان‌ها هستند.

علی زرافشان در گفت‌وگو با خبرنگار «آموزش و پرورش» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با بیان اینکه از سهمیه استخدام ۵۰۰۰ نفری آموزش و پرورش، ۱۸۰۰ سهمیه به معاونت متوسطه اختصاص یافته است اظهار کرد: این تعداد به تامین نیروهای شاخه فنی و حرفه‌ای اعم از استادکار، هنرآموز و سرپرست بخش کمک خواهند کرد چرا که چند سالی جذب نیرو به خصوص نیروی استادکار و سرپرست بخش نداشتیم.
وی افزود: امیدواریم این کمبودها با برگزاری آزمون و جذب نیروهای جدید جبران شود.
معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه این ۵۰۰۰ نفر باید پس از انتخاب و گزینش دوره ۹ ماهه معلمی را در دانشگاه فرهنگیان بگذرانند، گفت: کار این نیروها از سال آینده آغاز خواهد شد البته امسال از حیث کمبود نیرو چندان تحت فشار نیستیم چون میزان ورودی ما به مدارس باسال گذشته تفاوت بسیاری ندارد و ورود نیروهای جدید از سال آینده برای آموزش و پرورش کفایت می‌کند.
زرافشان ادامه داد: امسال مجلس برای تجهیز هنرستانها بودجه تخصیص داده است لذا تصور می‌شود امسال سال خوبی برای هنرستان‌ها باشد.

اخبار