دوره یک ساله کارورزی برای دانشجویان بعد از اتمام دانشگاه انجام شود

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

دوره یک ساله کارورزی برای دانشجویان بعد از اتمام دانشگاه انجام شود

عضو کمیسیون آموزش مجلس گفت: پیشنهاد بر این شده که فارغ التحصیلان بعد از اتمام دانشگاه با حضور مراکز دولتی با مهارت های عملی آشنا شده و سپس جذب بازار کار شوند.
سیدمحمدجواد ابطحی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت در خصوص عدم اهتمام دانشگاه های کشور به کارورزی و به حاشیه رفتن آن گفت: پیشنهاد بر این شده که فارغ التحصیلانی که خواستار ورود به بازار کار هستند، بعد از اتمام دانشگاه با حضور در ادارات و سازمان دولتی و کارخانجات با مهارت های عملی آشنا شده و سپس جذب بازار کار شوند.
لازمه استخدام در مراکز دولتی؛ گذراندن دوره یک ساله کارورزی
نماینده مردم خمینی شهر در مجلس شورای اسلامی افزود: البته در طرح پیشنهادی اصولی نیز گنجانده شده بود که یکی از شرایط استخدام در ادارات دولتی و سازمان ها سپری کردن دوره های یک ساله کارورزی توسط فارغ التحصیلان دانشگاهی باشد که فرد حتما در این دوره ها شرکت کند که امید است این پیشنهاد سریعا مصوب شود.
لزوم ورود افراد متعهد و کاربلد برای حضور در بازار کار
وی ادامه داد: آنچه کشور به آن نیاز مند است؛ افراد باسواد، متعهد و کاربلد است و زمانی که فرد دوره های کارورزی را بعد از اتمام دانشگاه در مراکز دولتی سپری کند، می توان از کارایی و تعهد فرد اطلاعات لازم را کسب کرد و بعد از پایان یک ساله این دوره از کاربلدی او نیز مطلع شد.
دوره هایی کارورزی در دانشگاه های کشور کارایی ندارد
این نماینده مجلس در دوره دهم تصریح کرد: دوره های کارورزی که هم اکنون در دانشگاه ها صورت می گیرد، در معرفی افراد متعهد و کاربلد به بازار کار موفق عمل نکرده زیرا غالب این دوره ها بصورت کامل انجام نمی شود و ادارات دولتی نیز همکاری های لازم را صورت نمی دهد و تنها فرد با آوردن گواهی دوره کارورزی، این واحد درسی را سپری کرده و هیچ آموزشی را بصورت عملی نگذرانیده است.
ترویج پشت میز نشینی؛ بلایی که کشور را دربرگرفته
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس یادآور شد: ترویج پشت میز نشینی بلایی است که متاسفانه جامعه دانشگاهی کشور بر سر کشور وارد کرده که نیاز به اصلاح دارد و باید با تغییر سیاست ها در این حوزه بتوان با توانمندسازی فارغ التحصیلان دانشگاهی، افراد متعهد و کاربلد را وارد بازارکار کرد.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار