دولت اهتمامی برای اشتغال‌زایی روستایی ندارد

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

دولت اهتمامی برای اشتغال‌زایی روستایی ندارد

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفت: مجلس اجازه برداشت یک میلیارد و پانصد میلیون دلاری از صندوق توسعه ملی برای ایجاد اشتغال روستایی را به دولت داده است.

شهباز حسن‌پور بیگلری عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، با اشاره به لایحه اعطای تسهیلات ایجاد اشتغال در روستاها گفت: رئیس‌جمهور پیش انتخابات این لایحه را به مجلس ارائه داد و نمایندگان نیز پس از بررسی‌های لازم لایحه مذکور را تصویب کردند.

وی با بیان اینکه در حدود 6 ماه از تصویب لایحه مذکور می‌گذرد، افزود: تا این لحظه هیچ بودجه‌ای برای ایجاد اشتغال و تولید کالا‌های ایرانی صرف نشده است.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با تاکید بر اینکه بر اساس این لایحه مجلس اجازه برداشت یک میلیارد و پانصد میلیون دلار از صندوق توسعه ملی برای ایجاد اشتغال روستایی را به دولت داده، گفت: تاکنون ریالی تسهیلات به روستاییان برای اشتغال و تولید پرداخت نشده است.

حسن‌پور با تاکید بر اینکه قوانین دست و پا گیر در دولت باعث کندی کار در تمامی سطوح شده، گفت: سیستم پوسیده اداری باعث کندی کار می‌شود لذا دولت باید در تصمیمی انقلابی بخشنامه‌ها و دستور‌العمل‌های زائد را حذف کرده و اگر قوانین زائدی هم وجود دارد دولت می‌تواند با ارائه لایحه به مجلس قوانین زاید را نیز حذف کند.

وی تاکید کرد: علاوه بر بحث منابع مسائل و مشکلات درون وزارتخانه‌ای نیز باعث کندی کار در بخش اشتغال می‌شود.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با یادآوری اینکه دولت یک سال به دنبال این منبع بود و خودش لایحه را به مجلس داده، گفت:تا کنون یک ریال از این منبع به هیچ استانی برای ایجاد اشتغال تخصیص داده نشده است.

نماینده مردم سیرجان در مجلس تصریح کرد: البته باید گفت بسیاری از مصوبات مجلس مانند اختصاص بخشی از یارانه به بخش تولید تحت پوشش بیمه قرار گرفتن فرش بافان و… از سوی دولت اجرا نمی‌شوند.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار