دولت سال 96 موفق به کاهش بیکاری نشد

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

دولت سال 96 موفق به کاهش بیکاری نشد

رئیس فراکسیون تولید و اشتغال در مجلس شورای اسلامی می گوید در سال 96، نرخ بیکاری 0.4 درصد افزایش یافته است در حالی که طبق برنامه ششم توسعه باید 0.8 درصد نرخ بیکاری کاهش می یافت.

غلامرضا کاتب در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به اینکه عدم موفقیت دولت در کاهش نرخ بیکاری در چند سال اخیر یکی از محورهای سوال از رئیس جمهور است، اظهار داشت: طبق قانون برنامه ششم توسعه باید سالانه 0.8 درصد نرخ بیکاری کاهش پیدا می کردT اما دولت در سال 96 نتوانست این میزان نرخ بیکاری را کاهش دهد.

رییس فراکسیون تولید و اشتغال مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: در سال 96 نرخ بیکاری 0.4 افزایش پیدا کرد به عبارتی نرخ بیکاری از 9.2 درصد به 9.6 درصد افزایش یافت، با این حال در بهار امسال توانستیم 0.4 درصد بیکاری را کاهش دهیم و به 9.1 برسیم.

نماینده مردم گرمسار در مجلس دهم شورای اسلامی با بیان اینکه دولت در سال 97 عملکرد مناسبی در مدیریت بیکاری داشت، گفت: با اجرایی شدن اشتغال روستایی بخشی از بیکاری کشور حل شد به همین دلیل می توان گفت در سال جاری دولت به نسبت سال گذشته عملکرد بهتری داشت.

مشکل سایت کارا برطرف می شود

وی با اشاره به بسته شدن سایت کارا در راستای اجرای اشتغال پایدار، بیان داشت: سایت کارا مجدد باز می شود، در این زمینه مشکلی وجود ندارد اما برخی انتقاد دارند که ایجاد اشتغال پایدار روستایی و ارائه تسهیلات به طرح های روستایی زمان بر و بروکراسی اداری طولانی دارد.

کاتب درادامه گفت‌وگو با خبرگزاری خانه ملت، در خصوص بروکراسی اداری اشتغال پایدار روستایی توضیح داد: نگاه به تسهیلات اشتغال پایدار این است که تنها تزریق پول صورت نگیرد و اشتغالی نیز ایجاد شود از آنجایی که چنین چالشی وجود دارد تلاش می شود طرح های روستایی با دقت زیادی بررسی و پذیرفته شود.

این نماینده مجلس تاکید کرد: اکثر طرح های روستایی تنها به دنبال دریافت وام هستند، بدون آنکه خروجی و نتیجه قابل قبولی ایجاد کنند.

وی ادامه داد: برای حل مشکل بیکاری باید همه نظام عزم جدی داشته باشند و در بخش هایی مانند فرهنگسازی، کارآفرینی، حرفه آموزی و ارائه تسهیلات ارزان قیمت اقدام شود و در این مسیر باید بهبود فضای کسب و کار محقق شود.

رئیس فراکسیون تولید و اشتغال مجلس شورای اسلامیف اظهار داشت: در نهایت می توان گفت دولت در سال 97 در زمینه رفع بیکاری بهتر از سال 97 عمل کرده است./

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار