دومین کتابخانه شهرستان کارون افتتاح شد

دسته ها: اخبار استان اخبار

مدیرکل کتابخانه های استان خوزستان گفت: دومین کتابخانه شهرستان کارون با نام «سردار شهید حمید تقوی فرد» افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار مهر، منصور کوهی رستمی بعد از ظهر شنبه در آئین افتتاح کتابخانه مرکزی کارون، اظهار کرد: یکی از برنامه های جدی ما در دو سال گذشته، توسعه کتابخانه ای استان بوده است که در همان ابتدا در دور جدید کتاب خانه های عمومی ۱۲ کتابخانه با پیشرفت فیزیکی ۲۰ تا ۳۰ درصد داشتیم که این  کتاب خانه نیز یکی از آن کتابخانه ها بود.

وی افزود: با اهتمام جدی صورت گرفت اعتبار خوبی برای تکمیل این پروژه ها تخصیص یافت که از این تعداد امروز دهمین افتتاح و دو کتابخانه دیگرمربوط به گتوند است که پیشرفته ساختمانی آن ۱۰۰ درصد است و به زودی به بهره برداری خواهد رسید.

مدیرکل کتابخانه های استان خوزستان تصریح کرد: عملیات اجرایی این کتابخانه از سال ۹۳ آغاز شده و در یک سال و نیم اخیر روند عملیات اجرایی آن افزایش یافته است.

کوهی رستمی بیان کرد: در مجموع یک میلیارد ۴۰۰ میلیون تومان از محل تملک دارایی، ۱۳۰ میلیارد تومان بنیاد برکت و شورای اجتماعی در بحث شورای اعتبارات ۳۸۰ میلیون تومان برای  تجهیز این کتاخانه هزینه شده است.

وی با بیان اینکه تلاش شده این کتابخانه ها به مراکز فرهنگی و اجتماعی تبدیل شود، گفت: این طرح موجب شده است در زمینه عضو گیری و امانت کتاب شاهد افزایش خوبی در استان باشیم.

مدیرکل کتابخانه های استان خوزستان عنوان کرد: این کتابخانه دومین کتابخانه شهرستان کارون است، مرداد ماه کتابخانه روستایی موران  عملیات اجرایی آن آغاز شده و با تامین اعتبار در کمتر از هفت ماه آینده به بهره برداری خواهد رسید.

کوهی رستمی عنوان کرد: تلاش شده تا پروژه های بیشتری در مناطق محروم انجام شود چرا که پتانسیل های خوبی در این مناطق وجود دارد که با احداث این کتابخانه ها و تبدیل آن به مناطق فرهنگی این استعداد ها پرورش پیدا خواهد کرد.

اخبار استان اخبار