دوندگان کشورمان 5 مدال طلا و برنز کسب کردند

دسته ها: اخبار

به گزارش جام جم آنلاین از فدراسیون دوومیدانی، مرحله نخست از مسابقات دوومیدانی جایزه بزرگ تایلند امروز (دوشنبه) در شهر بانکوک آغاز و نمایندگان ایران سه مدال طلا و دو برنز گرفتند.

براساس این گزارش، کیوان قنبرزاده در پرش ارتفاع مردان ضمن تکرار رکورد ملی که متعلق به خودش بود با گذشتن از ارتفاع 2.26 و با تعداد خطای کمتر قهرمان شد.

وی برای رسیدن به ورودی المپیک ریو فقط سه سانتی متر کم داشت. در این ماده نمایندگان کشورهای سوریه و چین به ترتیب دوم و سوم شدند.

محمدرضا وظیفه دوست، دومین پرنده ایران با گذشتن از مانع دو متر و 19 سانتی متری هفتم شد.

همچنین حسن تفتیان در دو 100 متر در حالی که وزش باد منفی یک متر بر ثانیه بود، با ثبت زمان 10 ثانیه و 24 صدم ثانیه به مدال طلا دست یافت.

دونده چینی دراین ماده نایب قهرمان شد و نماینده کشور سنگاپور برنز گرفت.

سجاد هاشی آهنگری در دو 400 متر نیز با ثبت زمان 46 ثانیه و 72 صدم ثانیه به مقام قهرمانی رسید و سومین مدال طلا را برای تیم ایران کسب کرد.

در دو 400 متر دوندگان ویتنام و هند به ترتیب دوم و سوم شدند. مهدی زمانی دیگر نماینده ایران در جایگاه چهارم قرار گرفت.

این درحالی بود که امیر مرادی در دو 800 متر با ثبت زمان یک دقیقه و 50 ثانیه و 15 صدم ثانیه بر سکوی سوم ایستاد.

دراین ماده نمایندگان هند و سریلانکا به ترتیب قهرمان و نایب قهرمان شدند. مسلم نیادوست دیگر نماینده ایران به عنوان چهارمی بسنده کرد.

این درحالی است که سپیده توکلی رکورددار ماده پرش ارتفاع کشورمان نیز با گذشتن از مانع یک متر و 79 سانتی متری به مدال برنز رسید.

در پرش ارتفاع پرندگان تایلند و چین عناوین اول و دوم را به خود اختصاص دادند.

سایر نمایندگان ایران دراین رقابت ها مقام قابل تاملی کسب نکرده و تیم ایران با سه مدال طلا و دو برنز به کار خود پایان داد.

رقابت های دوومیدانی جایزه بزرگ آسیا با حضور 20 کشور، تایلند، قزاقستان، ازبکستان، پاکستان، هند، چین، ژاپن، تایپه، عراق، سوریه، هنگ کنگ، سریلانکا، اندونزی، سنگاپور، فیلیپین، ویتنام، استرالیا، تاجیکستان و کویت، در سه مرحله در کشور تایلند برگزار می شود، که ورزشکاران امروز مرحله نخست را در شهر بانکوک پشت سر گذاشتند.

مراحل دوم و سوم هم به ترتیب در روزهای چهارم و هشتم تیر ماه در شهر های «پاتوم تانی» و «چانتابوری» برگزار خواهد شد.

تیم ملی دو و میدانی کشورمان در دور قبلی این رقابت ها درسال 2013 دو طلا و دو برنز کسب کرد.

اخبار